Gå til innhold

Gravide ekspeditriser i butikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må jo bare spørre, hvordan kunder egentlig tenker ;o)

Hvis du er i en butikk og skal handle noe tungt og dama du blir ekspedert av er veldig tydelig gravid (går ikke an å ta feil liksom) - forventer du da at hun skal bære den tunge tingen (feks et teppe eller et flatpakket cdstativ eller liknende) til kassa for deg, eller tilbyr du deg å bære den? Hadde du syns det var uhøflig om dama spurte deg om hjelp til å bære?

Jeg bærer jeg uten problem, og får jeg det ikke til så er terskelen lavere for å spørre en kollega om hjelp enn kunden, men er kanskje litt overrasket over hvor utrolig få det er osm tilbyr seg å hjelpe...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber i butikk selv og opplevde det samme da jeg gikk gravid. Noen folk tenker bare ikke så mye ser det ut til :/

Skrevet

Jeg hadde selvsagt bært selv! Har jo vært gravid noen ganger selv så jeg veit jo hvordan det er... :-)

Skrevet

Jeg tror nok jeg hadde tilbudt hjelp selv, for den gravide har jo alltid sjans til å takke nei om hun er i strålende form. Mens på den annen side så burde man kanskje forvente at de som jobber faktisk er i form/stand til å gjøre den jobben de er der for å gjøre på en måte... Om jeg har mild BL eller knapt kjenner på kroppen at noen bor inni meg vet jo egentlig ikke kunden noe om sånn sett...

Men en situasjon jeg hsuker godt fra forrige svangerskap var i åpningen av salget, jeg var 6mnd på vei, alene i avdelingen og ALLE som kom innom skulle ha persienner, som pga sen levering ikke stod på plass i butikken enda. Jeg stod med svære paller som jeg lempa på for seff skal jo kunden alltid ha den som ligger nederst, og av de 7 som stod i kø av gangen så var det faktisk bare 1 mann (hele formiddagen - må jo ha vært 50 kunder) som hjalp meg å lempe... Er vel noe av samme greia som at "ingen" reiser seg på bussen lengre...

Skrevet

Uansett gravid eller ikke - jeg forventer faktisk ikke at ekpeditørene/-trisene skal bære noe som helst for meg. Med mindre det er noe de må hente på lageret da. Ting som står ute i butikken har jeg alltid bært selv:)

Dersom en tydelig gravid ekpeditrise hadde begynt å bære en ting for meg, ville jeg selvsagt tilbydd meg å ta over. Skulle bare mangle:)

Skrevet

Jeg hadde nok sagt at jeg kunne bære det selv uansett om hun var gravid eller ikke :)

Synes det er så pinlig å gå diltene bak en person som bærer MINE varer *huff* butikkansatte er jo ikke akkurat mine slaver da.

Skrevet

Øh, da gjør jeg daglige feil jeg da.

Det er ofte jeg må bak i butikken for å hjelpe en kunde med informasjon om et produkt. Feks bilstol.

Men hvis de bestemmer seg for akkurat den bilstolen har jeg ikke tatt tak i den og bært den frem for de. (Om de da ikke spurte etter hjelp av en eller annen grunn,eller jeg så at de ikke var i stand og en sjelden gang helt uint. i å bære selv)

Skal jeg eller andre som jobber i butikk stadig bære på alt det tunge kundene vil ha, blir vi utslitt i ryggen til slutt!

Det å jobbe i en butikk er ikke så enkelt som det kanskje kan virke som ;) Ingen latmannsjobb bak ei kasse.

Alle varene må jo frem fra lager og på plass. De kommer jo i store paller hvor vi må løfte ned, frem og ut. Det jeg jobber er det mange tunge løft vi må ta, kan ikke gå å bære for kundene i tillegg da.

Er som regel helt sprengt når jeg kommer hjem etter endt dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...