Gå til innhold

Ang. faddere.

HokusPokus&Filiokus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem velgere dere som faddere, og hvor mange skal dere ha?

Og når er det på tide å spørre de dere har valgt om de vil være faddere?

Dere som har flere barn: velger dere samme faddere til alle barna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi valgte to søskenbarn av mannen min og en venninne av meg. Grunnen til at det ble sånn var at vi ville ha noen fra både hans og min side. Tallet tre ble tilfeldig. Kunne godt vært fire, men jeg valgte nå bare én venninne da som står meg nær.

En venninne av meg valgte fire faddere til dattera si fra samboerens side - nå er de gått fra hverandre og hun har ingen kontakt med sønnens faddere.

Alle ble spurt da jenta var rundt en måned og vi valgte dato for barndåpen, som var da hun var tre mnd.

vi kommer ikke til å velge samme faddere igjen. Veldig fornøyd, men en evt. nestemann skal få egne faddere.

Skrevet

Vi valgte 2 faddre hver. Jeg valgte min beste venninne og min bror. Sambo valgte sin fetter og en kamerat.

Når man velger fadder så bør man velge noen du vet alltid vil være der, og som du kjenner godt. Det var iallefall slik vi tenkte.

Jeg har spurte mine før vesla ble født (hun er nå 15dager gammel). Litt tidlig ute, men men. Har vel ikke noe å si når man spør så lenge man er sikker i sitt valg.

Jeg har bare ett barn, men jeg har aldri hørt om noen som bruker de samme faddrene til alle barna. Det virker jo bare rart syns jeg.

Skrevet

Noen jeg kjenner har samme faddere til alle barna, mens noen har forskjellige. Noen har beholdt noen av fadderne, mens andre har blitt "byttet ut". Selv er jeg usikker på dette barnet. Eneste jeg vet sikkert, er at jeg vil ha samme antall som på forrige. Forrige hadde to familiemedlemmer og to venner av oss. Vi har bestemt to av fadderne nå, så forutsatt at de sier ja når vi spør, må vi bestemme oss for de to siste. Og det aner jeg ikke enda... Tenkte se ut svangerskapet og når barnet blir født, hvem som virker mest engasjerte i barnet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...