Snappie Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Hun sover bare 30-45 min i barnehagen. Begynte i bhg for 1,5 mnd siden. Det gikk greit i starten med sovingen, men de siste 3-4 ukene sover hun bare 30-45 min. Hjemme i helgene og når jeg har fri og har henne hjemme pleier hun å sove 1,5 timer. Noen tips til tiltak??
Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Tiltak? Gjør det noe, da? Hvis hun ikke er unormalt sliten etter en dag i barnehagen går det vel greit? Mange sover kortere stunder fordi det er så mye gøy en kan gå glipp av....
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Vet ikke hvor gammel jenta di er, men vår jente (som startet noen mnd etter hun fylte 2) sov plutselig også mye mindre i bhg enn hjemme. Uten at ettermiddagene ble noe "verre" av den grunn. Da så jeg heller ikke noen grunn til å prøve å gjøre noe med det. Det er jo sikkert mer forstyrrelser i bhg enn hjemme + at hun nok vil være med i lek mest mulig. Bare la henne fortsatt få sove hjemme.
Snappie Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. oktober 2008 Hun er 14 mnd og jeg synes det gjør noe for hun er så trøtt når hun kommer hjem og når hun sover lite på dagen, sover hun mindre på natten.
Kamomille Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 her har det vært veldig forskjellig. * Nr 1 ble veldig sliten og sov gjerne mer enn vanslig i barnehagen. Vi måtte også innføre en ettermiddagsdupp igjen etter at han begynte i barnehagen:) * Nr. 2 sov mye mindre i barnehagen. I helgene kunne hun fint sove 3 timer i vogna, men i barnehagen vill hun knapt sove en time - hvis de i det hele tatt fikk henne til å sove. Nr. 3 sover som normalt i barnehagen. Ingen forskjell på helger eller hverdager.
Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #6 Skrevet 14. oktober 2008 Da blir det jo en annen sak. Kan det hjelpe hvis de prøver å legge henne litt tidligere i bhg?
Snappie Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg må jo innrømme at jeg også bekymrer meg for at hun skal komme inn i en dårlig sirkel med lite søvn om natten også, for jeg er så utrolig avhengig av minimum 8 timers søvn om natten. Går og legger meg i halv ti tiden for å rekke rundt. Kjedelig om jeg må legge meg tidligere for å få nok søvn. Ig så bekymrer jeg meg for at hun skal bli fortere syk av å sove for lite om dagene/nettene.
Gemini7 Skrevet 14. oktober 2008 #8 Skrevet 14. oktober 2008 Min datter begynte i bhg da hun var 2 år og hun nektet å sove der, så detble effektivt slutt på dagsøvn ved 2 år, litt tidlig, synes jeg.. I helgene sov hun på dagen hjemme da. I den barnehagen hadde de barnesenger ute på verandaen der de sov, året rundt. Hun var ikke vant til å sove ute, så hun fikk tom sitt eget rom inne- men bare tøyset og tullet, så det ble ingen søvn på henne.. Håper vi er mer heldig med dette barnet.. Det er nok noen barn som er mer vare på nye omgivelser enn andre..
Emilie-04 og Tobias-06 Skrevet 14. oktober 2008 #10 Skrevet 14. oktober 2008 Begge mine sov mer hjemme enn i b.hagen, alt for nysgjerrig til å sove lenge i b.hagen.......Var ikke så mye de fikk gjort med det, eller kan gjøre med det med minstemann på 2 år, vi vekker ham etter 1 time og 15 min hjemme, ellers tuller han på kvelden. Mens i b.hagen sover han stort sett 1 time og da går ettermiddagen fint. Men sover han under 1 time er han veeeeeeeldig sutrete før legging, da må vi bare prøve og avlede ham og gjøre noe gøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå