Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Ble veldig nysgjerrig. Kan jeg få høre hvilke argumenter man har i den diskusjonen? Jeg sitter her og vrir hjerne, men klarer ikke å finne på noe engasjerende å si om body og strømpebukse...
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Mine har nok blitt skadet for livet....... for de har tilbrakt mye tid i strømpis og body...... Men det har nok noe å gjøre med at man må for pokker få brukt alle klærne man har kjøpt til barna;-) i de rette merkene....
Lillemus&mamma'n Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har ingen motforestillinger mot body og strømpebukse, men kan tenke meg at argumentene går i retning av at det er det samme som hvis voksne går i joggebukse hele dagen. Du skal se at det er MANGE som har klare og bestemte meninger om at det er tilnærmet barnemishandling, eller ihvertfall omsorgssvikt, å la barna gå rundt i body og strømpebukse hjemme på formiddagen.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg kjenner mange som mener at det å kle barna sine i body og strømpebukse er "slapt" og på lik linje med grilldress eller joggedress for oss voksne:-) Jeg kler ofte barnet mitt i body og strømpebukse fordi det er mest praktisk når man skal ha ytterklær på, og fordi barnet mitt beveger seg bedre i det enn ei stil olabukse f.eks. Tenker heller på hva som er praktisk enn hva andre tenker om det egentlig, tenk så vanskelig det er å lære å krabbe når beina hele tiden forvinner inn i buksa :-)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 Ja, og voksne som går rundt i joggebukse må være gale.. Jeg gikk stort sett alltid i joggebukse da jeg hadde permisjon. Og om vinteren tusler jeg gjerne rundt i strømpebuksa innendørs.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #6 Skrevet 14. oktober 2008 Body og strømpebukse må da være ideelt for små barn å bevege seg i. Å ha på noe mer innendørs er sikkert det som er feil.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #7 Skrevet 14. oktober 2008 Mitt barn går også ofte i body og strømpebukse. Har også ofte på joggedress i bhg. Tenk å ha de stive klærne under dressene eller regntøyet da.. Stakar, det kan jo ikke være noe godt. Skal jeg ha på meg en dress for å være ut i snøen f. eks. så går det i joggedress. Går som oftest i joggedress inne også.. Det er komfort for barnet =)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #8 Skrevet 14. oktober 2008 Synes det er veldig praktisk på vinteren og bare ta av de jumper og bukse når de kommer hjem fra barnehage etc. De lar jo barna springe slik i barnehagen også. Ellers blir de jo varme inne. Men innrømmer at skal jeg på besøk eller venter besøk tar jeg på barna mine litt mer klær. Kommer noen uanmeldt gidder jeg ikke å forklare påkledningen som er både praktisk og grei for de små.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 14. oktober 2008 #9 Skrevet 14. oktober 2008 Mine barn har alltid gått i body og strømpebukse da de var små. Nå ull undertøy eller t sjorte og longs. Går forøvrig selv også i t sjorte og longs inne.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #10 Skrevet 14. oktober 2008 Sønnen leker på gulvet i skrivende stund i bokser, ullstrømpebukse og ulltrøye.. Akkurat kommet hjem fra bhg, orker ikke skifte nå - han syns det er behagelig å gå i så det som er viktigst.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #11 Skrevet 14. oktober 2008 Auaua, sønnen her går akkurat nå i longs, grøss: BOMULLS-LONGS, og ei ulltrøye. OG sist, men kanskje ikke værst: han er barføtt. Og vi har ikke varmekabler eller annen varme i gulvet!!!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #12 Skrevet 14. oktober 2008 visste ikke at det var noe galt med body og strømpebukse jeg da.. når jeg tar henne ut av pysjen på mårran er jo body og strømpebukse det mest praktiske å kle på henne da.. skal hun ha mer utpå dær blir det jo kjempevarmt..
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #13 Skrevet 14. oktober 2008 Ja, dette ble jeg også paff over :-D skal liksom body og strømpebukse være fy fy... He he, noen folk sitter tydeligvis og vrir hjernen for å finne ting som er rett og galt. Gutten min trives i både bukse, "strømpis", body og heldrakt. Kjekt å variere litt ;-)
Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #14 Skrevet 14. oktober 2008 Min baby går bare i body og strømpebukse hjemme. Strømpebukse og bukse i tillegg blir for varmt, og sokker drar han bare av seg.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #15 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg synes det er skikkelig harry med bare strømpebukse. Og jeg har flere barn. Synes det ser rart ut med barn i barnehagen hvor foreldrene synes det er greit. Hvorfor skal det være greit å være så slapp? Det ser jo ikke ut. Akkurat som om de foreldrene hadde gått rundt i strømpebukse ute blant folk? Er litt respektløst overfor barnet sitt å kle det sånn. Det er min mening. Hjemme er det ikke så ille, men fremdeles en for sløv påkledning etter min smak. Men, og det er viktig: jeg dømmer da ingen nord og ned selv om barnet går i strømpebukse! Synes bare ikke noe om det.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #16 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg sender aldri barnet mitt i bhg. i bare strømpebukse og body. Har ofte en kosedress eller myk olabukse på. Men det hender at når jeg henter han så går han i strømpebukse og body. Da er det barnehagepersonellet som har kledd av han (han har skift så det er ikke det). Men det gjør meg absolutt ingenting. Man kan vel ikke sammenligne voksen påkledning og barnepåkledning Vi voksne leker da ikke på samme måte som barn. Hadde vi gjort det så hadde vi hvertfall ikke gjort det i olabukse. Om barnet ditt hadde fått valget, hva hadde det da valgt? Jeg tror barnet mitt ville valgt eb kosedress, å da er valget tatt!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #17 Skrevet 14. oktober 2008 Barn lærer (mangle på) verdighet selv om de er små.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #18 Skrevet 14. oktober 2008 Men da kommer det jo an på hva de voksne rundt uttrykker da. Hvis man viser tydelig at et barn i strømpebukse og body burde skjemmes, ja da gjør det jo det. Men hvem skal vel ha mangel på verdighet pga. dette?? Da burd kanskje de voskne rundt begynne å tenke på hva de strør om seg av tanker om ditt og datt! Strømpebukse og body er da bare natulig.. At man burde skjemmes av dette sier jo nok om deg..
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #19 Skrevet 14. oktober 2008 Vel, nå skrev jeg tydelig at jeg dømmer INGEN. MEn det gjør tydeligvis du.... Selvsagt gir jeg aldri uttrykk for dette overfor barn - dette er noe jeg tenker inni meg og har full rett til å synes. Særlig fordi jeg dømmer ikke mennesker pga det. Smak og behag er ulikt. Er det så vanskelig å akseptere uten at du skal si noe stygt til meg, anonym 20.11?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #20 Skrevet 14. oktober 2008 "Barn lærer (mangle på) verdighet selv om de er små." Jeg svarte på denne jeg da.. Hvem som skrev den vet jeg ikke. Skriver man noe sånt så virker det jo som at man gir uttrykk om dette forran barna. Å da burde man begynne å tenke på hva man strør om seg. Barn får med seg ganske så mye.. Jeg dømmer da ingen, men å si noe sånt syns jeg er helt på tryne.. Det gjelder body og strømpebukse.. Greit at dem lærer (mangel på) verdighet når de er små.. Men er dette noe å ha mangel på verdighet for?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #21 Skrevet 14. oktober 2008 Hvis man skal lære å skamme seg over body og strømpebukse i en alder av 0 år så får man det ikke noe godt videre i livet.... Til deg som mener at barn lærer om verdighet når de er små. Lærer du da barna dine at andre barn som går i strømpebukse er mindre verdige?? Hva annet anses da som mindre verdig? Lærer du barna dine at de som ikke bor hos pappa er verdige, eller de som ikke kjører fin bil eller har råd til fin vinterdress?? Er det verdig nok å være homofil? Jeg synes du skal tenke litt på det utsagnet der..
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #22 Skrevet 14. oktober 2008 Hæææ? Er det galt å ha på body og strømpis?? I alle dager. Nå skjønner jeg ingen ting. Jeg syns det absolutt viktigste for barna er komfort. Noe så ekkelt å klatre og løpe rundt i trange jeans? nei takke seg til godt ulltøy og myke plagg som er lette å ha på under parkdressen. Jeg syns også det er gøy på kle opp barna når det er noe spesielt, men når det er lek og kos så er det koseklær som gjelder. Og jeg er ikke noen joggebuksedame altså, går stort sett pent kledd og er velstelt. Men det syns jeg da også barna er i body og strømpis og lærtøfler.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #23 Skrevet 14. oktober 2008 Det ENESTE som er viktig er at barna får ha lette og ledige klær som de kan bevege seg fritt i! Bedre med strømpebukse og body enn de fæle stive dongeribuksene som mange stapper barna sine nedi sånn at de skal se 'fine' ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå