Gå til innhold

Gravid og ikke fortelle barnefaren..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar p-piller, men nå er det sånn at jeg er gravid likevel.. helvete heller.. Så er han jeg hadde sex med en stor IDIOT, har ikke lyst å fortelle ham at jeg er gravid.. Men hadde det vært feil av meg å beholdt barnet og ikke fortalt ham noe ?? vil legge til at han er 15 år eldre enn meg, og han er en skikkelig rundbrenner.. fant ikke ut før etter vi hadde hatt sex at han var en Idiot med stor I!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du frarøver nå barnet en far. La han få sjansen, trenger ikke være en dritt eller idiot mot barnet fordi...?

Skrevet

Han er nok ikke den eneste idioten..du lå jo trossalt med ham. Men uanz så synes jeg han har krav på å vite det hvis du skal beholde barnet..

Skrevet

Jeg syns nå fyren har rett på en sjans da.. Kanskje han skjerper seg veldig. Eller så kan det jo hende han blir en super pappa uansett..

Hva når barnet blir større å lurer på hvor pappa er? Da er det ikke bare bare å ta kontakt så lenge du aldri fortalte noe.

Skrevet

jeg tror ikke han blir noe særlig glad for det, og redd for at han kommer til å få meg til ta abort, men da.. for å være helt ærlig kjenner jeg han knapt.. vi var ute sammen ca 3-4 ganger..

Skrevet

Vitsen med å ikke fortelle er hva?

Det du gjør ved ikke å fortelle, er å frarøve barnet mye. Bidrag er det første, besteforeldre på farssiden, arv etter far, kjenskap til helsetilstand på fars side, å kjenne sin far og dermed den delen av sin egen person osv osv

Du har ingen rett til å nekte barnet dette. Og det er ikke barnefaren du straffer, det er barnet til syvende og sist.

Skrevet

Da venter du med å fortelle det til etter abortgrensa er nådd...

Skrevet

Kanskje du dømmer han lit kjapt?

Uansett, ingen skal tvinge deg til abort.. Sikkert lett å si.. Men det må du ikke la deg rikke på om du har bestemt deg.

Skrevet

Jeg ville nok fortalt det tl barnefaren. Vil du virkelig at barnet skal vokse opp uten og ha mulighet til og bli kjent med pappaen sin?

Tror ikke barnet blir fornøyd når h*n får vie at DU var grunnen til at h*n ikke fikk mulighet til og kjenne pappaen sin.

Skrevet

Du vet jo ikke hvordan han er som far fordiom han er en rundbrenner?Har en kompis som aldri klarer å slå seg til ro med damene,men ungen sin tar han godt vare på.Stiller opp for ham hele tiden,og er helten for ungen:)

Skrevet

Du må fortelle det, men gi ham valget om han vil ta aktiv del i oppveksten eller ikke..Om han velger å ikke ta del, så stå på kravet om at barnet skal kunne kontakte ham sel når "det" blir gammelt nok....

I og med at du faktisk vurderer å ikke si noe, så synes jeg du kan la være og kreve bidrag feks, og si at det skal stå "far ukjent" på papirene, men OM han vil bidra med seg selv OG penger så er han velkommen til det....Bare for ikke å skape mer uvennskap enn det muligens allerede er....

Og som noen sier, KAN hende han vil være "Helgepappa" og bidra som farsfigur og hjelpe til litt økonomisk hvis du snakker med ham, å binde seg i et fast forhold og å stille opp som "helgepappa" er to vidt forskjellig ting. Men tror neppe han vil bli 100% tilstede for å si det sånn, men han kan bli en god far når han vil om han får gjøre det litt på sine premisser.....Litt ekstraarbeid på deg, men ungen kan ha veldig godt av det...

Skrevet

Har vært i samme situasjon, kjente omtrent ikke faren, hadde sex en gang og så var det gjort, han var veldig ung da og ingen stor idiot som du beskriver denne mannen du er gravid med er, men jeg valgte iallefall å fortelle, angrer ikke det grann!! Nå har ikke faren tatt så mye ansvar ennå, mer og mer jo større han har blitt da, men han har to hærlige besteforeldre som vil ha han med på ting og tang og to onkler hvor den ene finner på masse med han (Har ringt meg for å høre om han kan få med nevøen sin med på tur osv)

Mitt råd blir derfor, selv om faren muligens er en idiot er det ikke sikkert at resten av fam er det, ikke ta fra ungen sjansen til å bli kjent med besteforeldre, onkler, tanter osv

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...