Gå til innhold

Hva er det egentlig med fullmånen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det kjerringråd/overtro, eller er det et faktum? Og hva er det med fullmånen som gjør at flere evt føder ved fullmåne enn ellers?

Det lurer jeg på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lurer jeg også på;)

Og når er d fullmåne? Syntes den så ganske "full" ut i natt jeg...

Skrevet

Jeg også syntes den så full ut i natt, men i filofaxen står det fullmåne på tirsdag, så regner med det er i natt da..

Skrevet

Aha! ok=)

krysser fingrene da:P

Skrevet

Tror det er det at månen påvirker menneskekroppen fordi vi består av over 70% vann. Det er jo månen som påvirker flo og fjære også hvis jeg ikke tar helt feil..?

Leste noe om dette i Gravid engang, og tror de sa der at de hadde en liten oppgang av fødsler ved fullmåne.. Hehe, men vet ikke om jeg tror på det selv;)

Skrevet

Det er et faktum faktisk :) mange fødestuer som sier de merker større pågang ved fullmåne enn ellers...

akkurat hva det er som gjør det vet jeg ikke, men jeg vet at fullmåne generelt virker inn på noen personer, og da mest kvinner ettersom jeg har skjønt... jeg er en av dem som siden jeg var lita alltid merker når det er fullmåne og ikke, på flere ting... kan nevne dårlig nattesøvn (og rommer mitt er mørkt uansett så er ikke lyset, hehe), jeg blir mer sliten, enda mer vimsete enn til vanlig og enda større sexlyst enn normalt. dette er noen av tingene bare, hehe....

var fullmåne i natt ja, ved 4tiden var den på sitt fulleste, men virkningen holder på litt til...

Skrevet

fullmåne tirsdag ja,. det vil si i natt som var så var den på sitt fulleste :)

Skrevet

Har jobbet i blodbank og der ser man tendenser til at folk blør mer under store operasjoner når det er fullmåne enn ellers!

Skrevet

jeg var og gikk tur i kveld. den så full ut ved første øyekast, men ved i å ta den nærmere i øyesyn så jeg at den ikke var full.

Skrevet

Ok, her er min teori;

Månen bestemmer flo og fjære. Ved fullmåne er flo større enn til vanlig. Det er akkurat som om den trekker til seg vannet i større grad nå.

Barnefødsler ved fullmåne er hyppigere enn ellers i måneden. I tillegg er det flere fødsler som ved fullmåne starter med vann-avgang.

Så, ja, fullmånen påvirker oss i aller høyeste grad!

Skrevet

14. okt 22.04 Fullmåne

Fullmånen er snart på plass:-)

Skrevet

Takk for svar alle sammen:-)

Hadde vært veldig greit da, om fullmånen gjorde jobben sin! Sitter her med kynnere som er en smule vonde, men det har jeg gjort hver kveld i det siste. Regner med det stopper opp snart, som vanlig.

Lykke til dere andre:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...