Gå til innhold

Ang. hodeomkretsen ved 6 ukerskontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 6 ukerskontroll i går med veslegutten, han hadde en hodeomkrets på 35 cm da han ble født og på kontrollen i går var hodeomkretsen 37,2 cm, noe som legen synes var litt for lite.Så da blir det en ny kontroll på det om 2 uker, før vi eventuelt blir henvist videre hvis hodet fortsatt er lite. Ble litt bekymret av dette jeg. Avbrøt et svangerskap i uke 20 i fjor høst pga veldig alvorlige misdannelser på barnet, blant annet i hodet og blir derfor litt ekstra engstelig for at noe skal feile lille gutten min nå :-(

Noen som har opplevd for liten hodeomkrets her?? Eller som vil sammenligne målene så jeg kan se om det er veldig for lite hodeomkrets.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vesla vår hadde 33 cm ved fødsel og 36 cm 6 uker senere.. så det kan da ikke være så gæernt da...?

Skrevet

Vet iallefall at det er utrolig mye feilmåling ved fødsel, hos oss mente de veksten var for stor og ble henvist til Ullevål for ultraltyd. Der bekreftet de at det nok var en feilmåling ved fødsel - har hørt om mange andre også som har fått beskjed om for stor/liten vekst ved 6 ukers kontroll uten at det har overhodet har vært noe annet galt enn slurvete jordmødre.

Skrevet

Vår sønn var også 35 cm i hodeomkrets og på 6 ukerskontrollen var han 37,5cm( da var han 5uker g 1 dag). Helsesøster sa ingenting om at dette var lite.

Skrevet

Jenta vår ble målt til 36,5 ved fødsel og 37,8 på 6-ukers kontrollen. Legen regnet med det var feilmåling ved fødselen, men ville ha oss på kontroll etter en mnd. ca. Da var alt i orden vekstmessig. Helsesøsteren vi var hos på 3 mnd. kontrollen kommenterte at de ikke la så mye vekt på omkrets ved fødselen så lenge det vokste tilfredsstillende etter første måling siden hodet ofte har litt rar form etter fødselen :)

Skrevet

her var snuppa 34 ved fødsel og 38 ved 6 ukerskontrollen, da var hun 5uker og 4 dager. jeg synes at det var mye:), men de sa ikke noe om det var mye eller lite.

Skrevet

snuppa vår var 35 cm ved fødsel og 38 ved 6 ukers kontroll, og helsesøster kommenterte at det var litt mye,men innom grensa...

Skrevet

mib var 37 ved fødsel og 40 ved 8 uker..var 6 ukerskontrollen, men jeg måtte flytte den pga ferie..

så synes ikke dine mål var så ille jeg da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...