isi* med liten januar spire!! Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Hei. Jeg lurer på om dere kan hjelpe meg litt? Har de siste ukene hatt en aktiv liten tass som jeg omtrent kunne stille klokken etter (ca etter uke 22). Nå sist lørdag (2dager siden) kjennte jeg kun liv om morgenen, og ingenting før natt til søndag. Kjennte noe liv søndagen, men ikke mye og ikke til de tidene han pleier å la hele magen min danse. I går tidelig kjennte jeg han, og i går kveld. Samt litt idag tidelig. Men vi snakker 1-2-3 spark og så ingenting mere. Cola, Kald saft, isbiter, ligge på magen og på siden der jeg vet han alltid beggyner å sparke maaasse når jeg vanligvis ligger meg på, hjelper ingeting. Jeg har også hatt litt mer utflod enn vanlig nå i svangerskapet. Siste 4-5 dagene har det akkurat som kommet litt veske som renner ut av skjeden av og til. Er ikke store mengder, men truse og litt av buksen blir våt ikke bare fuktig. Å må skifte. Lukter litt strammt. Noen som har erfaring med noe lignende? Hva skal jeg gjøre? Er så redd for min lille skatt. Plaget meg skikkelig i flere dager. Men er redd for å bare være hysterisk. Er førstegangs, 27uker på vei og har fått ufarlig svangerskapskløe. Skal ikke til jordmor igjen før slutten av mnd. Takk for svar.
Anastasia_ønsker3 Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Hei, Hadde fortidlig fostrevannslekasje i uke 30. Gikk med dette i 3 dager før jeg gikk til lege, trodde det i førsten var urinveisinfeksjon. Ble sendt direkte til sykhuset og lagt inn på strengt sengeleie. Jeg hadde bare et lite hull, som de mente kanskje kunne tette seg igjen. Men det gjorde aldri det, og jenta mi kom 8 dager etter. Jeg ville ihvertfall ringt lege, eller like greit direkte til føden og hørt med dem. De sjekker om det er fostervann. Lykke til!
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har ikke egne erfaringer med dette, men synes det høres ut som noe som bør sjekkes ut. Både for å se om noe er galt og for at du skal slippe å gå og bekymre deg. Ring legen din eller jordmor, så kontakter nok de gynekolog/fødeavdeling slik at du kan bli undersøkt nærmere. Lykke til!
maria isabell Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 kan være urin også,men gå og undersøk:)
isi* med liten januar spire!! Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. oktober 2008 Takk for svar. Ja lurte på om de tkunne være en urinlekasje. Aldri hatt det før da. Men det kommer fra sjeden, og lukter ikke urin men litt sånn strammt. Som mandelolje?!?!?! Kanskje jeg skal ringe føden. Sendt en mail til jordmor og legen er på ferie. Jordmor har skrevet opp nr til føden på helsekortet mitt, viss det skulle være noe!!!
mammaen til Andreas+Karoline Skrevet 14. oktober 2008 #6 Skrevet 14. oktober 2008 Hvorfor ikke ringe det nummeret til føden med en gang? Lite liv og mulig fostevannslekkasje tar de på alvor vet du. Ingen som synes du er dum eller hysterisk. Kom deg inn på en sjekk så slipper du å bekymre deg. Lykke til. Klem
MiLady Skrevet 14. oktober 2008 #7 Skrevet 14. oktober 2008 Jordmora mi sa at hvis jeg lag fostervann så kan du lukte at det lukter baby av trusa/truseinnlegget. Hvis du sier at det lukter litt stramt så kan det være urinlekasje. Men er du usikker så ring til føden og fortell at du synes det lekker litt for mye, og du lurer på om det kan være fostervann. Og så kan du jo spørre om det skal lukte baby av fostervannet?
isi* med liten januar spire!! Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. oktober 2008 Hmm ringte nå. Og de mente så lenge jeg hadde kjennt noe idag så var det ikke farlig. Skulle drikke juice med isbiter. Og hun trodde det kunne være utfloden som forrandret seg. Men det var rart det var så flytende. Var egentlig bare mest sur. Men sikkert bare jeg som blir hsyterisk når jeg ikke kjenner han slik jeg pleier. Over flere dager. Men takk for svar allesammen. Noen som vet hvor det går ann å finne noe info om dette ev.?
isi* med liten januar spire!! Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 14. oktober 2008 Ehh lukte baby? Nei det lukter ikke deilig nyvasket babylukt. Men nå er jeg førstegangs og ikke vandt med hvordan ev en baby lukter???
MiLady Skrevet 14. oktober 2008 #10 Skrevet 14. oktober 2008 hihi trur ikke det akkuart skal lukte nyvasket baby, men babyer har en særeget lukt. Jordmora sa at de brukte å lukte på bindet, trusa, og da kunne de lukte om det var fostervann eller ikke.. Er jo selv førstegangs fødende, og synes det hørtes hel utrolig ut jordmødre kan lukte om det er fostervann eller ikke.. så jeg stoler på det ho sier
isi* med liten januar spire!! Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 14. oktober 2008 Hehe ja det må jeg si. Uff stakkars jormødre. Nå er det lengesiden jeg har luktet baby. Lukter ikke urin da. Eller noe type utflod. Men litt sånn beiskt. Type mandelolje? Eller... Hehe. Alt er nok bra. Takk for støtten =)
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 14. oktober 2008 #12 Skrevet 14. oktober 2008 Synes denne jordmoren du traff på tok ting litt vel lettvint, jeg.. Greit nok at babyen sannsynligvis har det bra siden du kjenner liv, men du kan jo ha lekkasje av fostervann likevel. Ikke for å skremme, men jeg ville bedt om at de sjekker om det er fostervann, siden det i så fall vil innebære en del tiltak for å forhindre infeksjon og for tidlig fødsel. Det er fort gjort å finne ut om det virkelig er fostervann, nyttig å ta med bind hvor du har samlet opp noe av væsken. Her er noen linker som kanskje kan være nyttige. http://www.dinside.no/php/art.php?id=348028 http://www.doktoronline.no/articles/pregnancy/vannavgang.html http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/foedsel/tidligvannavgang.php Håper jordmor har rett og at dette ikke er noe å bekymre seg for, men jeg ville nå sjekket for å være på den sikre siden..
*Super*Mamman* Skrevet 14. oktober 2008 #13 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg synes absolutt du skulle fått en ordentlig sjekk. Selv om at det mest sannsynlig er utflod så VET en jo det ikke sikkert før etter en sjekk. Og det er jo farlig å gå å lekke slik. Kan jo få infeksjoner, + at navlestrengen kan komme i klem dersom ikke hodet er festet.. Og at "alt er bra så lenge bebien rører på seg" settningen fra hu der jordmoren: herregud da, bebiene rører jo på seg etter at vannet er gått også!! Er jo absolutt ingen indikasjon på art vannet ikke er gått det!!Virka ikke helt proff synes jeg..Sikkert ei sur gammel megge!!! Slike liker vi ikke nei! Fysj!! Er det andre jordmødre du kan ringe å snakke med da? Evnt legevakta? Masse lykke til:) Håper du får komme inn på en sjekk. KREV å få komme inn!!
corleone Skrevet 14. oktober 2008 #14 Skrevet 14. oktober 2008 Fostervann lukter sæd, rett og slett. Du kan ha en hvit klut eller bind i trusa, blir det rosa, er det FV. Dette bindet/kluten er også grei å ha med på sykehuset, de ser med en gang hva det dreier seg om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå