isi* med liten januar spire!! Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Hei. Jeg lurer på om dere kan hjelpe meg litt? Har de siste ukene hatt en aktiv liten tass som jeg omtrent kunne stille klokken etter (ca etter uke 22). Nå sist lørdag (2dager siden) kjennte jeg kun liv om morgenen, og ingenting før natt til søndag. Kjennte noe liv søndagen, men ikke mye og ikke til de tidene han pleier å la hele magen min danse. I går tidelig kjennte jeg han, og i går kveld. Samt litt idag tidelig. Men vi snakker 1-2-3 spark og så ingenting mere. Cola, Kald saft, isbiter, ligge på magen og på siden der jeg vet han alltid beggyner å sparke maaasse når jeg vanligvis ligger meg på, hjelper ingeting. Jeg har også hatt litt mer utflod enn vanlig nå i svangerskapet. Siste 4-5 dagene har det akkurat som kommet litt veske som renner ut av skjeden av og til. Er ikke store mengder, men truse og litt av buksen blir våt ikke bare fuktig. Å må skifte. Lukter litt strammt. Noen som har erfaring med noe lignende? Hva skal jeg gjøre? Er så redd for min lille skatt. Plaget meg skikkelig i flere dager. Men er redd for å bare være hysterisk. Er førstegangs, 27uker på vei og har fått ufarlig svangerskapskløe. Skal ikke til jordmor igjen før slutten av mnd. Takk for svar.
Ludviginne - mamma!! Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Kontakt føden! Jeg var inne en tur i forrige uke, mistanke om at jeg lak fostervann. Ble så godt tatt imot, følte slett ikke at jeg trengte meg på. De er der for å hjelpe oss!!!!
isi* med liten januar spire!! Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2008 Nå er jeg jo ikke i 3 trim en gang. Bare måtte ligge ut flere steder for å håpe på noen svar. Men kan dette være sympt på å lekke, eller er det bare "utfloden" som kan være flytende også??? Litt bekymret siden ejg kjenner så liten til han i tilleg.
Ludviginne - mamma!! Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 TIl meg var det heldigvis bare utflod. Jeg ble sendt inn av jordmor jeg da, for jeg kjente også mindre liv, og lukt og at mengde hadde økt, kunne være fostervann. De sa først at de fant spor av fostervann i truseinnlegget, men så tok de en annen, mer sikker test, som var negativ. De ble litt bekymret først, på føden, for dersom det lekker fostervann, setter de igang etter 2 døgn, sa de. Så ta kontakt du!
Anastasia_ønsker3 Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 Svarte på skravle, egentlig. Men jeg ville ha kontaktet enten legen din eller føden for å sjekke det. Det jeg kan se på mitt svangerskapskort da jeg var hos lege med forstervannslekasje, så hadde jeg også kommentert at det var mindre liv. Bedre å sjekke det, enn å gå og være urolig!
BABY-JENTE Skrevet 14. oktober 2008 #6 Skrevet 14. oktober 2008 jeg trodde også jeg lakk fostervann, og dro til legen. det var ikke noe vits, for de sa jeg måtte kontakte føden ved sånne tilfeller. så føden er de du skal kontakte :-)
isi* med liten januar spire!! Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. oktober 2008 Okei. Tusen takk for svar. Fant så lite info om dette med å lekke fostervann når jeg letet også. Er redd for at de på føden bare skal spørre om jeg er tussete. Har sendt mail til jordmor. Skal jeg ringe nå, eller vente til om jeg ikke kjenner mer liv idag, og det kommer mye mer flytende. Har liksom utflod i tilleg, som er sin vanlige konsistens. Takk for at dere svarer, damer. Er utrolig godt!!!
BABY-JENTE Skrevet 14. oktober 2008 #8 Skrevet 14. oktober 2008 ikke tenk på det. bare tenk på at du er bekymret for ungen din (den må jo ut snart hvis du lekker fostervann!) og at det er din plikt som vordende mor å få undersøkt om det er fostervannet som har gått, eller om det bare er litt utflod...
BABY-JENTE Skrevet 14. oktober 2008 #9 Skrevet 14. oktober 2008 Ring med en gang sier nå jeg! Det gjorde jeg.
isi* med liten januar spire!! Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 14. oktober 2008 Ringte. De var bare kort, og sa at av og til var de mer rolige. Og det kunne være fostervann, men trengte ikke være det. Så fikk ev ringe jordmoren min når hun går på jobb på torsdag. Hmmm Uff. Akkurat slik jeg ikke ville bli. Hysterisk. Jaja bare vil det beste for min lille!!! Takk for svar
BABY-JENTE Skrevet 14. oktober 2008 #11 Skrevet 14. oktober 2008 herregud så tullete av dem!! rett og slett uproffesjonelt det der!!! så lenge du mistenker fostervannsavgang skal de jo ta det på alvor!!!!! blir lei meg og irritert på dine vegne.
isi* med liten januar spire!! Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 14. oktober 2008 Takk for støtten babyjente. Har du hatt noe lignende? Jeg får vel bare vente... Vet jo ikke om det er fostervann. Prøver å søke på nettet, men finner ingenting om det. Hva sympt er for å lekke det liksom... Men KK Haukeland har vel rykte på seg at treffer du feil dame så er du bare hysterisk uansett. Men alt er nok bra =) Åhhh det spennte han. Takk og lov. Får vi bare håpe det tar seg opp og blir mye, og så får jeg håpe jeg slutter å ha så ekkel utflod...
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #13 Skrevet 14. oktober 2008 Hei, ring på observasjonposten på haukeland...jeg har vært innlagt der, de er veldig hyggelige, jeg har vært innlagt der med noen blødninger, har åpen retur....fikk mye utflod og sånn noen dager etterpå, og da fikk jeg komme og sjekke det...Ring engang til, nå har det vært vaktskifte;-)
Nina_J Skrevet 15. oktober 2008 #14 Skrevet 15. oktober 2008 Da vannet mitt gikk i uke 19 forrige svangerskap luktet det ingenting.. Ble ikke tatt alvorlig på sykehuset, og de sa det var urinlekkasje. Det fortsatte å lekke, men det gikk over fra blankt til lyserosa. Måtte bruke truseinnlegg. Jeg ble ikke tatt på alvor av hverken fastlegen min eller sykehuset flr jeg fikk en blødning. Da viste det seg at alt vannet var borte, men det var fortsatt liv inni der. Ble innlagt på flekken, men vi mistet gutten vår en uke etter innleggelsen. Da var jeg i uke 23. Kontakt sykehuset ditt du, og insister på å få en test av det som kommer ut. Det er visst en meget enkel sak. Det er visst bare en papirstrip som viser om det er fostervann som kommer ut eller ikke. Ikke gå å vent på at noe skal skje. Det er bedre å ta saken i egne hender enn å vente til det kanskje er for sent... Nå skal det sies at det er helt vanlig å ha vannaktig utflod i graviditeten, så det er ikke sikkert det er noe farlig! Men bedre å være føre var.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2008 #15 Skrevet 15. oktober 2008 Helt UTROLIG at du kan bli behandelt sånn ved å ringe føden... Bare et lite spm, ringe du føde poliklinikk eller fødeavdelingen? Bare for sikkerhetsskyld. Leste om nån andre som hadde ringt poliklinikken i steden for fødeavdelingen.. Ellers har jeg jo faktisk hørt om Haukeland her tidligere.. Når det er sagt, I uke 27-28 kjente jeg og veldig mye mindre liv, smerter i magen i tillegg. Fikk komme til føden med en gang, kjempehyggelig var de. Så, i ca uke 33 var samme smertene tilbake, lite liv noen dager og usikker på om jeg lakk fostervann. (Hadde jo ikke peiling jeg..) Ringte føden bare for å spørre hva jeg skulle gjøre.. Hos meg var det ikke verre enn litt vått truseinnlegg...!! (Huff, hadde vel lest for mye om dette...) De ba meg komme med en gang, og var kjempehyggelig. Alt var ok, bare vanlig utflod, men.. Skikkelig grundig undersøkelse begge gangene. OG, begge gangene begynte bevegelsen å ta seg opp mens jeg var på føden. Kanskje siden jeg ikke lengre var stresset, usikker og bekymret... RING DEM EN GANG TIL: SI AT DU ER USIKKER; REDD OG BEKYMRA. OG, skriv et klagebrev, til fylkeslege, sykehuset, hvem som helst... De kan jo ikke fortsette slik der!!
verysoon Skrevet 15. oktober 2008 #16 Skrevet 15. oktober 2008 Ville også ringt igjen! Ellers selges det sånne tester for akkurat dette med lekkasje av fostervann på apoteket.
Venter våres første baby Skrevet 16. oktober 2008 #17 Skrevet 16. oktober 2008 Hei! Har det på samme måte som deg jeg også, lekker ut væske fra og til, stort sett litt hver dag. Har hatt det sånn i ca 2 uker og har hatt smerter i magen fra og til og endel kynnere. Kjenner mye liv hver dag. Ringte til føden i går, men fikk kun snakke med en barnepleier for ingen av jordmødrene var ledige. Hun sa at hun ikke trodde det var farlig og at jeg skulle kontakte fastlegen min.. Ble litt lei meg for at jeg ikke kunne komme inn til undersøkelse og bare ble avvist på den måten. Jeg jobber i en annen by enn der jeg skal føde, så skal dra hjem (bor der jeg skal føde) i kveld og ta kontakt på nytt. Forhåpentligvis kommer jeg inn til undersøkelse da.. Er 28+1 dag.
isi* med liten januar spire!! Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter #18 Skrevet 16. oktober 2008 Hmmm kanskje lest litt mye her jeg også. Men aldri vært gravid nå så vet jo ikke alt hvordan ting skal være. Syns det var dårlig. Heldigvis har lillegutt tatt opp igjen aktiviteten. Kan være han låg til slik jeg ikke kjennte noe. Syns også dette var veldig dårlig. Tenkte å ta det opp med jm min neste gang jeg skal dit. Dette var inne på føden. Å hun jobber der. Håper det står bra til med alle våre små. Syns uansett at det er dårlig av en faglært og oppføre seg frekkt og surt i tlf fordi du lurer på om noe kan være farlig. Det gir jo ikke akkurat tillit til å ringe tilbake en annen gang viss du er litt usikker liksom. Takk for gode tilbakemeldinger alle =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå