Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 noen som vet om det går ann å dna teste barnet uten at far får vite det? holder det med et hårstrå e.l? hvordan gå frem? noen som vet? anonym av gitte grunn:)
Zitro Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Her er en prisliste over forskjellige testmetoder. Koster litt, men er du usikker så er det kanskje verdt det. Lykke til ihvertfall... http://www.dnatest.no/alt.prisliste.htm
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Da tror jeg du må gjøre det ved å sende det f eks til USA for å få det testet. Og den som evt er far må jo også testes. Ellers er det jo bortkastet. I norge tror jeg faktisk ikke det er lov å teste noens DNA, uten at den som blir testet vet det. utenom i kriminalsaker da;) Har du vært å kost deg andre steder enn hjemme?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Det går ann men resultatene blir ikke så sikker som ved spytt. Dvs ved en dna test så tar man 2 vattpinner og stryker på vært kinn. Men du kan fks bruke vattpinnene på sønnen din og fks tyggis,hårstrå,rester fra lommetørkle osv. Jeg selv har nylig vært igjennom dette med dna testing men da viste pappan det påforhånd at det var en 2% sjangse for at det ikke var han som var pappan, men det var det alltså :-) Uansett så er dette er utrolig lei situasjon som man går igjennom og all den ventingen på resultatet kan være utholdelig. Vill anbefale deg www.pappatest.no dær kan du også betale for og få resultatet fortere + det står masse om dette med og levere andre ting fks lommetørkle,hårstrå osv. Lykke til ;-)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 men den klinikken du sendte meg var jo langt avgårde,går vel ikke ann å sende hårstrå i posten? ja har jo desverre det, rett før jeg ble gravid. Samboer vet om det og vi har jobbet oss igjennom det. Barnet er hans,det er han ikke i tvil om, men det er jo denne bittelille muligheten som stadig dukker opp i hodet mitt. Hadde vært veldig fint å fått det bekreftet synes jeg, men har ikke lyst å rippe opp i dette med å involvere samboer... går det ikke ann å ta slike tester på sykethuset lokalt da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå