Gå til innhold

Gruer meg til å slutte på progynova og progestan.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var så heldig å bli gravid igjen etter at forrige forsøk endte i SA. hører til på st.Olavs og skal slutte på progynova og progestan etter uke ni, men har liksom en ekkel følelse av av det bare blir krøll med hormoner og svangerskap når jeg slutter på dem. De sier på sykehuset at det er 100 prosent sikkert nå etter så lang tid at kroppen tar over selv, og de vet jo hva de holder på med??? Er bare så redd for å miste igjen....

Andre som har sluttet med hormonene og alt har gått bra? Trenger noen oppmuntrende ord...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk på crinone frem til uke 12.. men så lenge de sier at det går fint. må vi jo stole på det men skjønner deg godt.. jeg hadde spurt om å få gå på dem til uke 12.

Skrevet

Jeg skal slutte med Progynova og Crinone når jeg er 12 uker, og jeg har tenkt de samme tankene som deg. Når kroppen har fått hormontilførsel så lenge, hva kan skje da når man plutselig skal slutte brått? For meg hadde det nok gitt en større trygghet om jeg kunne trappe ned gradvis, men sykehuset sier at det ikke skal være noe fare forbundet med å slutte brått. Får vel stole på dem...

Skrevet

Man burde i allefall gå til uke 12 og innen den tis burde morkaken ha overtatt produksjonen...

Skrevet

Hei :-)

Jeg gikk på progestan kun ut rugetiden og har vært på ul i dag. Er i uke 10 og har sett noen bittesmå armer som vinket til oss ;-)

Det er ulike grunner til at vi går på disse medisinene og jeg ser det er stor forskjell på hvor lenge en går... Jeg stoler på legen og denne gangen har jeg virkelig hatt grunn til det :-)

(Mitt forrige forsøk endte også i sa og jeg har vært litt redd for det denne gangen også men nå mener jeg at skuldrene kan senkes og onkler, tanter og besteforeldre skal i dag få en gledlig beskjed :-))

Lykke til!!

Skrevet

Hei ikø29!

Artig å høre at ul din var bra!

Er det ferskforsøk eller fryseforsøk du har da? jeg gikk bare rugetiden på progesteron tilskudd på ferskforsøket, men når det er fryseforsøk sa de jeg måtte stå lenger på progestan....

Men som du sier, legene vet jo hva de snakker om, og de hadde jo ikke hatt den rutinen hvis det ikke skulle være sikkert! Skal senke skuldrene jeg også og slappe av på sofaen som er min faste følgesvenn nå i min oppkasthverdag.....

Skrevet

Oppkasthverdag,ja... Uffameg... Jeg er glad jeg slipper det!!!!

Det er ferskt forsøk jeg har hatt. Jeg skulle hatt fryseforsøk i sommer (men eggene døde...) og da skulle jeg ikke gå på noe etter hva jeg forstod?!?! Det er godt mulig jeg bare ikke kom så langt som at jeg fikk beskjed om progestan men de sa det var helt uten medisiner.. Ikke vet jeg men det høretes itt rart ut?!

Jeg håper spiren klamrer seg fast så lenge som den skal!!!!

Skrevet

ikø29: Da skulle vel du hatt fryseforsøk i naturlig syklus. Da er det ingen medisiner. Når man har stimulert syklus med Progynova må man ha progesterontilskudd fra et par dager før innsetting for å lage en kunstig EL. De første ukene er det viktig å ta begge deler siden kroppens egne hormoner er satt ut av drift.

:-)

Skrevet

Hei og takk for oppklaringen!

Ja, jeg skulle hatt fryseforsøk i naturlig syklus :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...