Gå til innhold

Hvordan gir dere brød til en på 8 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Små biter? Med skorpe? Pålegg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

små biter, noen ganger med pålegg som kaviar, prim eller leverpostei, og innimellom gir jeg henne litt skorpe som hun kan gnage på - mens jeg passer på!

Skrevet

Vi gir henne litt store biter som er lette å få tak i, noen med litt skorpe, som hun forsyner seg av selv. Det krever litt tålmodighet, men det er morsomt å se at hun nå klarer å spise selv, men hun spiser vel ikke mer enn en halv brødskive om gangen, og da får hun grøt etterpå. Vi bruker mest leverpostei, men har også prøvd makrell i tomat.

Skrevet

Siden min jente var 8 mndhar jeg delt brödskiven i halvsmå biter, uten skorper og latt henne spise selv. Hun har spist mange skirver meg leverpostei, men nå går det mest i gulost!

Skrevet

Har nettopp begynt med brød til min 7,5 mnd gamle gutt. Bruker speltbrød med smør og leverpostei. Uten skorper og skjærer i bittesmå firkanter. Tar laaaang tid å komme gjennom noen få biter..:-) Ikke vil han ha melk ved siden av heller, vann funker da, får myknet det opp litt.

Skrevet

Hvordan går det når du gir makrell i tomat? Vi har kjøpt det, men jeg har ennå ikke turt å gi han det på brødskiva fordi han som oftest klarer å smøre inn hele seg selv, bordet og alt annet i umiddelbar nærhet med pålegget.

Lillegutt spiser selv, men kjøkkenet må vaskes etterpå :) Vi har hittil gitt i mellomstore biter uten skorpe og med leverpostei eller skinkeost.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...