Gå til innhold

Dette med pasiv røyk og barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en slekt som aldri respekterer dette med og gå ut og røyke når mine barn er i nærheten. Dem setter seg ved vinduet der halvparten av røyken igjen går inn. Jeg selv røyker og går ut når dem er våken men når dem sover sitter jeg på stua og røyker. Er det like ille som min slekt gjør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

syntes vel ikke du er så mye bedre da nei.. selv om du bare røyker inne når barna er lagt, så spres røyken rundt i hele huset, og røyken setter seg i møbler, gardiner, vegg og tak.

ingen får røyke inne i mitt hus, uansett om barna er på rommene sine eller ikke.

Skrevet

Jeg ville ha gått ut uansett. Røyklukta setter seg jo i alle tekstiler. Jeg skulle ønske alle røykere kunne kjenne den fæle røyklukta... Min samboer røyker og står enten på balkongen eller i døråpningen. Jeg synes han burde gått helt ut hver gang da.. Han tar alltid en røyk rett før han legger seg og da stinker det av hendene hans.. ÆSJ.

Skrevet

Synes ikke du er et kvekk bedre selv nei når du røyker inne etter at ungene har lagt seg... sier seg jo selv at røyken siver rundt i hele huset, selv om du lukker døra inn til ungene også.

Skrevet

Ja, du er like ille. Det blir et forferdelig dårlig inneklima for barna dine. Ville gått ut å røykt.

Skrevet

Det er vel ikke like ille.Inneklima der det blir røykt er ikke like bra som et røykfritt miljø, men jeg aner ikke om det er direkte farlig. Kan finne noen linker til deg om du ønsker det.

Det kommer jo litt an på om hvor ofte slekten er der, men er de i deres hus hadde jeg reagert om de ikke tok turen ut. Selv om lite røyk kommer inn handler det om respekt. Jeg forventer ikke at de vi kjenner som røyker inne går ut fordi vi kommer på beøsk, men det blir gjort av alle.

En annan ting er lukta av barna. Vi har måtte ta en runde med noen av jentene/guttene i klassen som ikke vil på besøk til en av sine medelever fordi han lukter. Det grenser jo til utfrysning, selv om jeg ikke tviler på at desse jentene kjenner røyklukt. Det er vel da antirøykere bør tenke på hva de sier rundt barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...