Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Svigers kommer på besøk idag så derfor må jeg diske opp med noe godt til middag. Svigerfar er VELDIG gla i mat så jeg må lage en del. Noen som har en lett og enkel rett på lur???
BergensBerta*gullgutt* Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 spørs hvilken middagsrett de vil ha:) Stor middag er som oftest godt kjøtt , men kanskje fisk-laks??
endelig mamma t 2 :) Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Bali kyllinggryte. Strimle kyllingfilet og stek sammen med litt løk og annet godt du liker, ha i gryta. Server med ris, en god salat og rundstykker eller baguetter. Disk gjerne opp med hjemmelaga hvitløkssmør
Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 Fisk er alltid godt. Fårikål og, men da får gullet vondt i magen :-)
jentelykke + guttelykke Skrevet 14. oktober 2008 #6 Skrevet 14. oktober 2008 Kål og ammig går ikke så bra sammen, nei.... -Lasagne med baguett og salat. -Gryterett med baguett og salat.
#Ariadne# Skrevet 14. oktober 2008 #7 Skrevet 14. oktober 2008 har spsit får i kål flere ganger i høst, og gått helt fint med ammingen. gutten min er snart 10 uker... ellers skal jeg lage til middag i dag helstekt indrefilet surret i spekesinke med potetbåter og ratatouille. stek med poteter, grønnsakder, surkål og brun saus er også lettvint mat. helstekt fisk
mamiladi Skrevet 14. oktober 2008 #8 Skrevet 14. oktober 2008 Klassikeren kjøttkaker i brun saus :-) Ovnsbakt laks Marinerte svinekoteletter på grønnsaks- og poteteng (Kjempeenkel, alt i langpanna på 200 grader. Husk deilig krydder og smørklatter. Lager seg selv, og lite oppvask :-)
Olsokmamma Skrevet 14. oktober 2008 #9 Skrevet 14. oktober 2008 Kyllingfilet(bruker den i fryseren på coop 2 kg, billig) som du steker i langpanne (250 grader,45 min ca, vend noen ganger, krydre hver gang med godt krydder. )På slutten tilfører du litt margarin, for å få sjy. Kokte poteter, en god salat med masse forskjellig i, bruk slik franskdressing i den(ikke den på flaske, men den du blander selv fra pakke) Skjær og stek sopp, ha i mel og spe med fløte og krydre litt med feks rosmarin. Da har du en deilig soppstuing.Peppersaus, sil ut kornene og bruk minst mulig vann.(ha i litt fløte) Kaloribombe, men en kjempelett og rågod middag! Tar knapt ei time lage. Lykke til!
Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #10 Skrevet 14. oktober 2008 Helstekt Indrefilet av svin og fløtegratinerte poteter. + chips og en god salat
Let's hear it for the boys! Skrevet 14. oktober 2008 #11 Skrevet 14. oktober 2008 Kalkun og stuffing! Slår aldri feil Lett å lage er det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå