Gå til innhold

Tips til middag som jeg kan lage til svigers, mottas med STOR TAKK

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigers kommer på besøk idag så derfor må jeg diske opp med noe godt til middag. Svigerfar er VELDIG gla i mat så jeg må lage en del. Noen som har en lett og enkel rett på lur???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får i kål!

Skrevet

spørs hvilken middagsrett de vil ha:)

Stor middag er som oftest godt kjøtt , men kanskje fisk-laks??

Skrevet

Bali kyllinggryte. Strimle kyllingfilet og stek sammen med litt løk og annet godt du liker, ha i gryta. Server med ris, en god salat og rundstykker eller baguetter. Disk gjerne opp med hjemmelaga hvitløkssmør :)

Skrevet

Fisk er alltid godt. Fårikål og, men da får gullet vondt i magen :-)

Skrevet

Kål og ammig går ikke så bra sammen, nei....:)

-Lasagne med baguett og salat.

-Gryterett med baguett og salat.

Skrevet

har spsit får i kål flere ganger i høst, og gått helt fint med ammingen. gutten min er snart 10 uker...

ellers skal jeg lage til middag i dag helstekt indrefilet surret i spekesinke med potetbåter og ratatouille.

stek med poteter, grønnsakder, surkål og brun saus er også lettvint mat.

helstekt fisk

Skrevet

Klassikeren kjøttkaker i brun saus :-)

Ovnsbakt laks

Marinerte svinekoteletter på grønnsaks- og poteteng (Kjempeenkel, alt i langpanna på 200 grader. Husk deilig krydder og smørklatter. Lager seg selv, og lite oppvask :-)

Skrevet

Kyllingfilet(bruker den i fryseren på coop 2 kg, billig) som du steker i langpanne (250 grader,45 min ca, vend noen ganger, krydre hver gang med godt krydder. )På slutten tilfører du litt margarin, for å få sjy. Kokte poteter, en god salat med masse forskjellig i, bruk slik franskdressing i den(ikke den på flaske, men den du blander selv fra pakke) Skjær og stek sopp, ha i mel og spe med fløte og krydre litt med feks rosmarin. Da har du en deilig soppstuing.Peppersaus, sil ut kornene og bruk minst mulig vann.(ha i litt fløte) Kaloribombe, men en kjempelett og rågod middag! Tar knapt ei time lage.

Lykke til!

Skrevet

Helstekt Indrefilet av svin og fløtegratinerte poteter.

+ chips og en god salat

Skrevet

Kalkun og stuffing! Slår aldri feil :)

Lett å lage er det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...