Gå til innhold

Dere som har vaskehjelp....


Bridy og lille øks med umbrako

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer og skaffe vaskehjelp en dag annen hver uke nå når jeg blir to barns mor. Men har noen spørsmål, Hvor mye skal jeg betale i timen? Tør jeg og la henne være alene i huset vårt når vi er ute? Noen som har erfaring med polske utenlandske vaskehjelper? (vil helst ha en voksen dame jeg).

Hvor fant dere vaske hjelpen? Annonse i avesen, på butikken eller nettet?

 

Vi har ikke så stor leilighet da, så er litt usikker enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har hatt vaskehjelp både fra Fillippinene, Vietnam , Polen og Norge. Er jo selvføgelig individuelt hvordan de forskjellige er, uansett hvor de kommer fra, men her er ihvertfall våre erfaringer:

 

Var utrolig fornøyd med hun fra Filippenene, aldri vært borti noen som har vært så nøye og grundig!! Hun fra Vietnam var rett og slett håpløs, selv om hun hadde fått grundige instruksjoner om hva hun skulle vaske så støvsugde hun bare, hadde ikke vasket i det hele tatt - så der var vi nok veldig uheldige!! Vi var så dumme at vi betalte henne på forskudd - men det var første og siste gangen hun var hos oss. Gjorde det samme hos naboen også :-S Man lærer av sine feil ;-)

Hun fra Polen var sånn midt på treet; hun vasket ikke så mye med såpe og vann sånn som jeg ønsket, gikk nok litt i støvkost innimellom også. Nå har vi fått ei som er veldig flink! Eldre norsk dame som vasker grundig rent med grønnsåpe og salmiakk, så nå er vi fornøyde :) Luktet fantastisk da vi kom hjem her i dag! Hun betaler jeg 120 kroner timen, mens de andre har tatt 100 kroner/timen.

 

Jeg har ikke opplevd noen problemer med å la de være alene i huset vårt mens de vasker, vært heldige sånn sett. Jeg har funnet vaskehjelpene både via bekjentskaper (filippinsk og norsk), lapp på butikken (vietnamesisk) og lapp på bilen min (polsk).

Skrevet

vi har brukt vaskehjelp fra Polen, det fungerte bra til å begynne med, men etterhvert kom det andre enn de vi hadde gjort en avtale med... Andre ganger dukka de ikke opp.. Språk var også et stort problem...

Nå får det heller være støvete, enn å betale penger, og vente på at de ikke kommer...

 

Vi betalte 200kr, da var det 3 stk som var ferdig på en kjapp time, på en etasje i et hus,..

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...