jentahans Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Huff jeg kjenner jeg blir skikkelig deppa nå. Da jeg kom hjem fra sykehuset var jeg gått ned mye etter fødselen, men så når amminga begynte for fult meldte virkelig matlysten seg. Jeg er sulten heeeele tiden og aner ikke hva jeg skal gjøre. Blir kvalm dersom jeg lar vere spise også. Og skal jo ikke slanke oss når vi ammer. Men nå har jeg seriøst gått opp 6kilo på disse 5 mnd etter fødselen så nå får det vere nok. Prøver vere flink gå turer og når jeg er ferdig me de er jeg skrubbsulten igjen. Føler ikke jeg er særlig usunn heller, annet at jeg skeier virkelig ut lørdagen. SUKK andre som har det slik eller noen som kan gi råd eller tips??
fox`y Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 jeg begynte å gå opp i vekt når jeg sluttet å amme. å d er veldig deprimeranes syns jeg. jeg har vært veldig overvektig før så har nesten litt panikk for å legge på meg mer. Jeg har 8 kg som jeg har lyst å ta av men på 1 mnd har jeg lagt på meg 2 kg. blir snart gal jeg. mine råd er å spise regelmessig, små men hyppige måltider, frukt og grønt osv. gå turer. lykke til:)
flashdancepants Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Uff, det hørtes kjedelig ut! Det gikk trått for meg å få av kiloene etter fødselen også, og de fem siste kiloene forsvant ikke før jeg sluttet å amme -- det kan jo tenkes det skjer med deg også? Mye fokus på at man går ned så effektivt når man ammer, men for mange er det først etter ammeslutt de forsvinner. Ellers tror jeg det var de lange turene jeg gikk som gjorde at jeg kom i form igjen, pluss at jeg spiser ofte og lite. Lykke til, innen ett år tror jeg du ser forskjell.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 For å gi gode råd er det greit å vite høyde og vekt på deg, hva du spiser og hvor mye aktivitet du er i? Trener du for eksempel?
jentahans Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. oktober 2008 jeg er 154 høy og veier 72 kilo men med kraftig benbygnad. men vet jeg er overvektig ja.. Spiser 500 kalorier mindre enn de kroppen min skal ha men går likeve ikke ned.. går tr me hund og barn 2-3 ganger for dag..det er det jeg får tid til..hva jeg spiser varierer men frokost er ofte skive 2stk med makrell eller fiskepdding og majones.. middag varierer... kvelds havregrøt eller same som frokost
Meg og bøllegutta!! Skrevet 14. oktober 2008 #6 Skrevet 14. oktober 2008 Du burde gå ned i vekt hvis du legger deg på rett i underkant av 2000 kcal og spiser riktig mat.... Brød med makrell i tomat er grei mat, men velg grovt brød og dropp majonesen. Det er en skikkelig kaloribombe med masse usunt fett.... Dropp alt du drikker som inneholder kalorier som f.eks juice, nektar, melk, sukkerholdig saft og bruss. Drikk vann, farris, kaffe , te eller lett varianter. Spis "rene " produkter til middag. Dropp produkter som farsedeig, pølser, kjøttdeig, kjøttkaker, kjøtt/fiskepudding osv. Spis rent kjøtt, kylling og fisk.Karbonadedeig går også ann... Spis masse grønnsaker, men hold igjen på frukten.... Ikke spis karbohydrater etter kl 17 på ettermiddagen............. ta og skriv ned alt du spiser en dag og regn ut hvor mye kcal det blir.Kanskje du får i deg mer enn du tror? Og sist men ikke minst ! Beveg deg og tren så mye du kan..........
jentahans Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. oktober 2008 Ja jeg har nå mldt meg inni somebody.no vektklubben og legger inn alt jeg spiser der... prøver vere sunn og ligge på 1500 kalorier...men jeg føler jo at jeg da sulter meg...er så svinsulten hele tiden og det er rart til å vere meg som før ikke kjente sult... Får prøve enda mer og se...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå