Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg elsker mote, og ser at de har mange "motekonsulenter" i utlandet, feks ta England, der har de egne motekonsulenter ansatt i de fleste kleskjedene, som man kan booke time hos og få råd og hjelp tilpasset økonomien, stilen, utseendet hva de bør kjøpe .. Tenk de moteprogrammene på TvNorge " You are what you wear" osv. Sånn dame vil jeg bli Så har jeg litt erfaring med den bransjen.. Nå vil jeg starte mitt eget lille firma, (men vet ikke how-to) så da vil jeg feks lage en nettside til å begynne med, at man kan leie meg som konsulent, da hjelper jeg med å bli-ny eller hjelpe en med stilen, som personal shopper, eller på distant kan jeg sette opp en plan/kart over stilen til den vedkommende, og hva klær den passer best, farger, hårfrisyre, forslag til klær o.s.v i følge hva kunden måtte ønske. Tror dere dette kan funke her i Norge ?? og hvordan bør jeg gå fram ??
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Nå finnes det allerede noen "personal shopper" i Oslo hvertfall. Da er jo bare spørsmålet om det er plass til en til?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Ja i Oslo ja;) men ikke i Bergen.. Og dessuten er det ingen kvote på hvor mange personal shoppers det skal være i Norge? Det virker jo som det blir mer populært, og intresse for motekonsulenter.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Nei det er ikke noen kvote på hvor mange det skal være i norge, men jeg mente om markedet allerede var mettet så er det liten vits i å tilby en tjeneste som for mange tilbyr allerede. Da er det jo vanskelig å leve av det! Men om det ikke finnes i Bergen, tror jeg nok det kan være ett marked for det der også ja .
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 God ide, jeg beundrer kreative mennesker! Men hvis jeg skulle leid en som skulle hjulpet meg med stilen, hvilke farger jeg kler osv. - ville jeg gått for en person som var utdannet innen dette, eller som hadde tatt kurs av noe slag. Lykke til da! Lag en hjemmeside og spre den rundt! Ta ev. kontakt med shoppingsentre, butikker.
___ Skrevet 14. oktober 2008 #6 Skrevet 14. oktober 2008 Det finnes i Asker. Så vidt jeg vet hadde hun ingen oppdrag de første måndene så vær litt forsiktig med å investere for mye i det uten gode forrundersøkelser.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #7 Skrevet 14. oktober 2008 helt enig:) dette krever gjenomført planlegging. Jeg holder på å ta eksamen i moter og styler (NKI), bedre enn ingenting. Men jeg kan da først ta og prøve meg ut på noen gratis, sånn at jeg har noen eksempler å komme med ? Jeg vil også undersøke nærmere hvordan det er med de andre personalshoppere i Norge. Min visjoner av tilbuder: - Fargeanalyse - Stilanalyse / Image konsultasjon -Personlig shopping -Gave ideer ...
heiraa Skrevet 14. oktober 2008 #8 Skrevet 14. oktober 2008 Tror absolutt det er et marked, bare prisen ikke blir for avskrekkende. Er du dyktig og får noen fornøyde kunder, så er det den beste reklamen du kan få. Har selv brukt en interiørdesigner som er jeg var veldig godt fornøyd med , og som stort sett bare får nye kunder gjennom anbefalinger fra sine allerede fornøyde kunder.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #9 Skrevet 14. oktober 2008 Jge synes det er en god idé. Jeg tror det allerede finnes flere i Bergen, ihvertfall fler enn én. Men jeg tro det er plass til deg også, ihvertfall hvis du er god og ikke så dyr at man ikke har til å kjøpe de klærne du anbefaler.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #10 Skrevet 14. oktober 2008 Ja selvsagt, jeg har en god venninne som var freelancer motekonsulent, hun lærte meg en del. Jeg vil selvsagt gi rådgivning i forhold til kundens økonomi og skal kunne selv bestemme hvor mye h*n vil legge ut. Mote er jo ikke bare dyre klær, det gjelder å være kreativ og finne de rette plaggene. Jeg har en blogg nå, som jeg har begynt med, synes det er en fin måte på å la folk vite hvem jeg er og om mine ideer. Er sånn påbegynnt med bloggen nå, men hvis dere vil kan dere ta en titt og gi forslag http://tresyvonne.blogspot.com/
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #11 Skrevet 14. oktober 2008 Den vil virke mer proff om du retter skrivefeilene i den lista di. -Online farge- og stilanalyse -Imagekonsultasjon -Personlig shopping -Gaveideer -Stilinformasjon Slik skrives de ordene du har prøvd å bruke. Orddeling ser grusomt ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå