Gå til innhold

Trenger hjelp til navn på lillebror.


Laban og Labolina

Anbefalte innlegg

Storebror heter Henrik. Nå står vi igjen med fire alternativer. Hvilket liker du best og hvorfor?

 

 

Henrik og Niklas

 

Henrik og Martin

 

Henrik og Fredrik

 

Henrik og Kristian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var fine navn. Alltid vanskelig med navn. Men om en skal være pirkete så vil jeg si at.

 

Niklas virker litt kort i forhold til Henrik. Litt stutt.

Martin er kjempefint! Med unntak på trøndersk....

Fredrik klinger sammen med Henrik, men det blir kanskje litt likt? Lett å blande sammen....

Kristian er kjempefint. Står både alene og sammen med Henrik.

 

 

 

Ps: Ikke la noen andre få bestemme navnet. Det er deres valg tross alt. Alle har jo meninger om navn....

 

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt Henrik, Kristian og Fredrik på våre navnlister! Flotte navn, slitesterke og solide :-) Martin liker jeg og godt...

 

Ville nok valgt Kristian....så sant gutten som kommer ser ut som en Kristian da! ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :-)

 

Kjenner så mange Som heter Kristian, at det da vil bli mye forvirring om man ikke sier Kristian til den og den etter.

 

Har kalt han Fredrik i to dager nå og det synes og passe bra.

 

Liker Niklas også, men synes ikke han "ser ut" som det.

 

Tror vi ender opp med Fredrik, kjenner ikke noen små som heter det (foreløpig). Så får vi heller være flinke til å uttale navnene HENrik og FREDrik tydelig, med trykk på første stavelse.

 

Kan heldigvis søke bhg plass selv om ikke navnet er klart, (har fått personnummer), så nå er det unnagjort:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette er vansklig.

 

Niklas var favoritten vår før han ble født.

 

Fredrik, blir lett fjedrjik. (men det går vel over når barna blir større...)

 

I går kalte vi lillebror Martin. Da det er storebrors favoritt.

 

I dag prøver vi med Kristian. Er manges favoritt både i familien og her inne ser jeg. Er for så vidt enig i at det passer veldig godt sammen med Henrik.

 

Men storebror begynner å bli litt forvirret nå, og sier bare "bittebror" (når han er blid) og "den" (når han er litt mindre blid).

 

Har heldigvis 6 mnd på oss iflg. folkeregisteret.

 

Vil gjerne ha flere synspunkter fra dere:-)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er vanskelig. Enda vanskligere blir det når mange skal synse og mene noe (erfaring...) Jeg syns det fort har gått litt tid før en vender seg til navnet til en ny baby. Det er jo litt skummet. Ungen skal jo leve med det resten av livet og vi rundt skal trives med det.

 

Jeg anbefaler at dere legger bort hva alle andre mener, og tenker etter hva dere egentig føler. Høres ut på meg som om dere egentlig har bestemt dere for Niklas. Ikke ta hensyn til de rundt, de vender seg til navnet han får uensett hva det er:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Loppelill! Tenkt etter hva dere mener og blås i hva alle andre synes! Det med navn er utrolig subjektivt! Kjenner man en med et navn vil den personen være med på bestemme om man liker navnet eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei igjen. Har bestemt oss for å gå for førstevalget. Så nå heter lillebror Niklas. Han har "vokst seg inn i navnet" på en måte. Deilig å endelig ha avklart det.

 

Niklas legger godt på seg, og veier nå sikkert 7 kg. Veide i forrige uke og da var ham 6630g, dvs ca 2 kg på 6,5 uker etter fødsel. Vet heldigvis av erfaring at vekta stagnerer noe, etterhvert som de blir mere aktive. Ellers er han så blid og smiler til oss. En skikkelig godklump. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...