supermummy Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg jobber som lærer i kommunen.I juni får vi vanlig lønn(brutto) og feriepenger. Vi blir også trekt for 4 uker ferie. Jeg tenker på å ta ulønnet permisjon i noen måneder ekstra, fram til 1. august. Kommer jeg til å bli trekt for ferie i juni da? Da vil jeg jo ha permisjon når ferien er i juli...Noen som vet?
mastermind Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Tør ikke svare på det konkrete spørsmålet, men jeg er også lærer og slik gjør vi det her: har 100%utbetaling, setter av 20% som skal dekke de to månedene jeg "taper" ved å ta 100% istedenfor 80%utbet. Permisjon til23 desember. Tar min ferie fra da til 23 januar. Så tar jeg ulønnet permisjon februar, mars og april. (to av disse er penger jeg har spart tidligere i permisjonen, så i penger blir det bare 1 mnd ulønnet). Så skal pappaen ha sine 6 uker, pluss 1 uke ulønnet. Da er det skoleferie og jeg har fri=) Kjenner ikke mye til caset dit, men ville tatt ferie rett etter permisjon, så ulønnet evt. Du trenger ikke ta ulønnet i juli, da har du jo ferie, og får feriepenger vel? Eller kanskje ikke? KOmmer an på når permisjonen startet osv. Har ikke helt oversikt....! Vi får jo feriepenger for det året vi har vært i permisjon også. Eller?
supermummy Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2008 Ja, er litt innviklet dette her. Saken er at jeg kan ta ulønnet til 20. juni, da starter jo ferien uansett. Men da vil jeg bli trekt for 4 uker ferie+ en dag. Dette er mer enn jeg vil få i feriepenger. Så for meg lønner det seg å ta perm til 1. aug, dersom jeg da IKKE blir trekt for ferie.... Da vil jeg få feriepenger i juni, uten at jeg blir trekt noe.
Kamomille Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 De kan vel ikke trekke deg for 4 uker + 1 dag hvis du ikke har tjent opp nok feriepenger til å dekke dette? Det gjør vi iallefall ikke i staten. Jeg får bare trekt for det antall feriedager jeg tar tjent opp. Dersom jeg tar ut mer ferie, er jo det ulønnet, og jeg kan da velge om jeg vil benytte meg av det eller kun ta ut de dagene jeg ahr opptjent med lønn.
mastermind Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 Ja, stemmer. Det har jeg hørt om! Viss månedslønnen er mer enn feriepengene, får du månedslønn isteden. Jeg vet jeg styrte mye med det første året jeg var ansatt i kommunen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå