har spire i magen min Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Er det slik at mor må ut i jobb når far tar ut 6 uker i pappapermisjon? får ikke mor gå hjemme samtidig og få sin lønn/stønad som normalt? skjønte ikke helt dette... man taper jo endel penger på alt dette og rart at ikke alle og enhver kan velge om de vil ha denne ordningen eller ikke... slik som det var før... håper noen kan svare
har spire i magen min Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #2 Skrevet 14. oktober 2008 dytter oppover jeg
babymilla Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Sån jeg forstod fra nav sine sider så kan de ikke gå hjemme i permisjon likt. Men dere kan dele det prosentvis at dere går 50% hver.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Hvis dere vil gå hjemme på likt, kan dere løse det ved at du tar ut ferie når han tar ut permisjonen sin. Men dere kan ikke begge motta foreldrepenger samtidig, nei.
siri_80 Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 Har tenkt på det samme. Hva om man tar ut ferie når faren tar permisjon? Da kan man vel være hjemme samtidig kanskje?..
har spire i magen min Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. oktober 2008 tusen takk for alle svar. da kommer jeg til å ta ut ferie de permisjonsukene far er hjemme. Denne nye ordningen til Nav gir også i enkelte tilfeller problemer for arbgiver. da han har ordnet med en annen person som skal jobbe det året jeg blir borte... merkelig nytt system...blir jo forandret på hele tida... før kunne man flytte de ukene til mor...før var det vårt valg..nå blir fedrene tvingt til å ta perm , selv om det ikke passer for familien... Men er vel ingenting som er sikkert enda heller pga vi får jo barn i februar 2009 og da kan det jo ratt være nye regler..hvem veit...
Trollunn Skrevet 14. oktober 2008 #7 Skrevet 14. oktober 2008 Det må være mest praktisk at far tar ut sin del i slutten av permisjonstiden da, ift mors jobb mener jeg. Dumt å ha permisjon, jobbe noen uker, for så å ha permisjon igjen. Men det kan hende at det er helt vanlig at far tar siste del av tiden...aner ikke jeg nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå