Gå til innhold

Hvor mye klær i str. 50 kjøper dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt mest i str. 56, men hvor mye trenger jeg i str. 50

?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte ingenting i 50. Begynte med 56 - er en mester i å krympe ting, spes siden jeg bruker tørketrommel på alt av bomull. Litt oppbrett i starten, men de vokser fort som regel (og jenta mi var ikke av de kjappeste på å legge på seg heller).

Skrevet

Har litt etter jenta mi, men kjøper ikke noe nytt i 50. Men nå får jeg store barn da, tulla var 4410g og 53 cm da hun ble født og han i magen er vel neppe noe mindre...:S

Skrevet

Har ikke kjøpt et eneste plagg i noen str, har alt fra før og alt for mye, hehe. Har en stor skuff med bare 50, førstemann var 3215 g og 49 cm lang og brukte 44 første uka før han brukte 50 i 2-3 uker hvertfall. Så belager meg på en ikke alt for stor unge denne gangen også. Jeg ville kjøpt et par bodyer og en sparkebukse eller to før ungen kommer også kan du kjøpe mer etterpå hvis det passer og du har behov for mer :)

Skrevet

Jeg kjøpte nesten ingenting i 50 fordi jeg ble rådet av en venninne med barn til ikke å gjøre det. Og to jordmødre hadde estimert barnet vårt til 3,5-4 kg. Men så fikk vi et bittelite knøtt på 2,7 kg som svømte i str.50, så måtte sende mannen ut på shopping etter flere klær siden 56 var uaktuelt første tiden. Jenta vår brukte 50 frem til hun var 1 mnd gammel.

Vanskelig å vite hva man trenger før barna er født. Men om du kjøper et par basisplagg i 50, så kan du alltids kjøpe mer senere om det trengs.

Hvis du har venner med barn, kan du kanskje få eller låne noen babyplagg av dem?

Skrevet

Vi hadde ikke mye klær i str 50 til nr 1, men det vi hadde ble godt brukt. Det en må tenke på er at i begynnelsen så bruker en ikke så veldig mye forskjellige klær... De første ukene så brukte vi ikke så mye mer enn strømpebukse og body (og kanskje litt mye bomullsklær). Hun er født i desember så enten var vi inne eller så var hun pakket godt ned i ullposen i vogna.

Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09*
Skrevet

Kjøpte ingenting forrige gang, gutten vår var 55 cm ved fødsel men tynn, så han måtte bruke 50 de to første ukene.

Nå har jeg i mellomtiden gått til innkjøp av tørketrommel og ser at den ene bodyen jeg har kjøpt til lille i magen krympet endel, så tror jeg kun kommer til å kjøpe 56 denne gang fordi jeg VET at vi får laaaange babyer :)

Skrevet

Har kjøpt et par billige sett på H&M i str. 50 slik at vi kanskje slipper den oppbrett-fasen. Jenta mi var 3900 gram og 52 cm og brukte str. 50 1-2uker. Syns det er kosligst når klærne passer perfekt. Neste barn blir ofte større, og det er gutt som sansynligvis også er større, så sjansen for at jeg får brukt det mange gangene er liten.

Skrevet

jeg kjøpte ikke mye i 50 før lucas ble født. men da han kom ut så var 56 aaaltfor stort. han var 50 cm og 3340g. så da dro jeg ut for å kjøpe en del bodyer i 50. var heldig for cubus hadde kjempetilbud akkurat da. i begynnelsen bruker man nesten bare body og strømpebukse/joggebukse uansett. men bodyer gikk det mye av, pga gulping

Skrevet

Jeg har kjøpt 2 bodyer, 2 tynne bomullsbukser, 2 pysjer - og et par luer.

Trenger jeg mer så har jeg mange som gjerne går ut å kjøper litt babytøy - og trenger jeg det ikke så har jeg ikke kastet masse penger ut av vinduet:)

Men vil gjerne at tøyet skal passe da, så passer hun inn i 50 kommer vi nok til å kjøpe mer - istedenfor å brette opp:)

Skrevet

Jeg kjøpte ett sett, men fikk små barn og måtte kjøpe mer. Er koselig å ha noe som faktisk passer.

Skrevet

Det er umulig å si. På min første sa jordmor at jeg kom til å få et stort barn. Barnet kom og var 2500 gram og 46 cm.. svømte i 50, så vi måtte ut og handle 44 gitt...

Skrevet

Jeg handlet inn litt i 56 og mest i 50. Hoppet over hele 50 størrelsen vi. Resultatet ble nesten 4,7kg og riktignok bare 50cm :) Denne gangen handler jeg neppe inn noe

Hadde trodd jeg kunne kombinere størrelsene helt i starten så måtte handle på vei hjem fra sykehuset... Skyndte meg inn mens babyen satt i bilen med pappan sin. Dama bak disken spurte om jeg hadde lenge igjen til termin.... Jada!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...