Gå til innhold

HVA GJØR JEG NÅ ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er drittlei av å leve på 10.500 kr i måneden + 2600 barnetrygda!

Er alene mor, og det er alt jeg har hatt de siste månedene..

Jeg har søkt om barnebidrag, støtte til tilsyn (barnehagen) og bostøtte nå denne måneden. MEN problemet er jeg har flyttet inn til ny leilighet og nå må jeg betale 2 måneders husleie, jeg hørte feil og fikk ikke med meg at jeg må betale forskuddshusleie.. At jeg kan være såå dum.. Har pratet med husverten jeg trengte ikke å betale ALT men så mye jeg kunne..Så hun er grei..

Men så har jeg barnehageplassen jeg må betale, telefonregning,lån osvosv...

Så i alt må jeg ut med 15 000 i utgifter denne måneden, MEN hvor i all verden skal jeg få råd til å betale regningene.. OG LEVE ???

Har ikke penger til mat eller noe nå.. Jeg gikk opp på sosialen og gråt der oppe, fordi jeg har i de siste månedene levd på å få hjelp av mamma til mat.. Jeg er student i tilegg og fikk nå brev om at jeg IKKE har rett på studiepenger bare fordi de har gjort en feil om at jeg ikke skulle betale tilbake lånet når jeg var i svangerskap og har gått på vidergående ifjor.. Så jeg har jo brukt penger på bøker og semesteravgift og eksamensavgift.. :(:(

Jeg aner ikke hvor jeg skal få penger ifra :( Vurderer sterkt å selge klær osv, men det hjelper ikke.... Familien min er drittlei av å låne meg penger nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig jeg er litt stygg nå, men de fleste jobber for å få inn mere penger. Kanskje du også burde vurdere det? Hva sa sosial kontoret da?

Skrevet

Ta kontakt med noen av de du skal betale regninger til. FØR DET GÅR TIL INKASSO. Forklar situasjonen. De fleste ordner dette uten problem slik at du enten får et par mnd utsettelse på regningen eller betaler mindre beløp i mnd til de er betalt. Det er tross alt bedre enn å ikke ha penger til mat. Selvfølgelig vil det "samle" seg litt opp...

Men, du vil jo få etterbetalt barnebidrag og støtte til tilsyn. (bostøtte vet jeg ikke noe om)

Så lenge de du tar kontakt før det går til inkasso er alle greie på dette punktet, være seg telefonleverandør, bhg, andre "små" regninger, hva som helst..

Har du sørget for at du er i skatteklasse 2? (skal du som aleneforsørger og utgjør ca 1000 kr mnd.)

Skrevet

Nei du er absolut ikke stygg nå, Jeg søker arbeid hele tiden nå, jeg har et sterkt ønske om å få meg jobb, søkte igår i en barnehage og krysser fingrene for at jeg får meg jobb.. Men jeg er hørselshemmet, og det virker som arbeidsgiverene har stadig et problem med hørselshemmede arbeidsøkere "kan du høre i telefonen da??" " ehh ja" .. så er det at de kan ikke ansette meg fordi de har ikke tilpasset sikkerhet (dvs. brannalarm osv) på arbeidsplassen.. snakk om diskrimering.. blir såå provosert.. Så alt jeg gjør for tiden er å jobbe frivillig med barn og ungdoms rettigheter, det brenner jeg for..Men er ikke noe å tjene på der nei..

Sosialkontoret sa dem ikke kunne love meg noe, og behandlingstiden varierte sa dem.. håper virkelig de kan hjelpe meg med noe.. søkte for en uke siden så venter enda på svar, men sånn jeg har forstått det har jeg for mye penger til å få noe hjelp fra dem ??!

Skrevet

Å få jeg etterbetalt ?? hvor langt tilbake ? Jeg har hatt privat avtale med barnefaren men han har bare betalt når det passer ham, så nå har han stukket av til utlandet, så vet ikke hvor langt tilbake jeg får barnebidrag for.. så begynte jeg på skolen i august så får jeg etterbetalt barnetilsyn fra august ?

Jeg betaler 900,- i skatt i måneden...

Skrevet

huff, faar vondt av deg naa... men det er som en over her sa, kontakt de du skylder penger, de er veldig samarbeidsvillige. det er ikke oenskelig for noen at det blir inkasso saker o.l.

dette ordner seg for deg!kan du ikke gaa tilbake paa sosial kontoret aa purre?

lykke til!

Skrevet

Har du ikke penger til mat har du krav på krisehjelp fra sosialkontoret. Ikke gi deg der. Mas, mas, grin og mas igjen. Ble lei meg når jeg leste at du ikke får jobb pga en hørselshemming. Har du kontaktet alt av vikarbyråer o.l? Kanskje du kan vurdere noe så enkelt som Mystery shopper? Ikke myyyye penger, men du kan styre oppdragene som du vil. Dvs hvis du bor i en storby med potensielle oppdragsgivere da.

Skrevet

Mystery shopper ?? hva nøyaktig er det ?? =)

Skrevet

Stikk på nav å få gjort om den private avtalen på bidraget. Da får du ihvertfall bidrag utbetalt fra nav, så får barnefaren krav i ettertid. Du skal ha krav på krisehjelp på sosialen så lenge du ikke har penger til livsopphold. Møt opp der med sultne unger og uvaska hår, så får du nok penger. Det er helt sykt dette, at man nesten må være kriminell eller narkoman for å få pengehjelp når man trenger det.

Stikk innom hver eneste butikk/barnehage/o.l. og si at du er interessert i å være tilkallingsvikar. Når du først har fått et bein innafor, er det lett at det plutselig dukker opp mer arbeid.

Stå på og lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...