Gå til innhold

HVA GJØR JEG NÅ ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er drittlei av å leve på 10.500 kr i måneden + 2600 barnetrygda!

Er alene mor, og det er alt jeg har hatt de siste månedene..

Jeg har søkt om barnebidrag, støtte til tilsyn (barnehagen) og bostøtte nå denne måneden. MEN problemet er jeg har flyttet inn til ny leilighet og nå må jeg betale 2 måneders husleie, jeg hørte feil og fikk ikke med meg at jeg må betale forskuddshusleie.. At jeg kan være såå dum.. Har pratet med husverten jeg trengte ikke å betale ALT men så mye jeg kunne..Så hun er grei..

Men så har jeg barnehageplassen jeg må betale, telefonregning,lån osvosv...

Så i alt må jeg ut med 15 000 i utgifter denne måneden, MEN hvor i all verden skal jeg få råd til å betale regningene.. OG LEVE ???

Har ikke penger til mat eller noe nå.. Jeg gikk opp på sosialen og gråt der oppe, fordi jeg har i de siste månedene levd på å få hjelp av mamma til mat.. Jeg er student i tilegg og fikk nå brev om at jeg IKKE har rett på studiepenger bare fordi de har gjort en feil om at jeg ikke skulle betale tilbake lånet når jeg var i svangerskap og har gått på vidergående ifjor.. Så jeg har jo brukt penger på bøker og semesteravgift og eksamensavgift.. :(:(

Jeg aner ikke hvor jeg skal få penger ifra :( Vurderer sterkt å selge klær osv, men det hjelper ikke.... Familien min er drittlei av å låne meg penger nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig jeg er litt stygg nå, men de fleste jobber for å få inn mere penger. Kanskje du også burde vurdere det? Hva sa sosial kontoret da?

Skrevet

Ta kontakt med noen av de du skal betale regninger til. FØR DET GÅR TIL INKASSO. Forklar situasjonen. De fleste ordner dette uten problem slik at du enten får et par mnd utsettelse på regningen eller betaler mindre beløp i mnd til de er betalt. Det er tross alt bedre enn å ikke ha penger til mat. Selvfølgelig vil det "samle" seg litt opp...