Gå til innhold

Da barna deres begynte å gå...SE HIT!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan gjorde de det? var det sånn at de bare slapp seg, og så gikk de? eller var det et skritt, og så opphold en stund? og hadde de gått rundt stuebordet,sofaer osv? og stått selv lenge?

grunnen at jeg spør er at jenta mi slipper seg, og igår tok hun et skritt fra søppelbøtta på badet, og over til badekarskanten.

men hun er bare 9 mnd. men har vært veldig tidelig ute med alt. hun satt selv, krabba på knærne, og reiste seg på ting da hun var 5 mnd gammel. vi har bare fått la henne gjøre ting i eget tempo. jeg gikk selv da jeg var 9 mnd gammel.

kan dette være et skritt i retningen at hun kansje begynner å gå tidelig?

føler det er for tidelig at hun skal gå nå jeg faktisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi hadde gått rundt bord og sånn ei stund (husker ikke hvor lenge - er jo 2,5 år siden nå, hehe) men aldri sluppet seg. Plutselig bare gikk hun på tvers av hele stua (12,5mnd), til min stoooore overraskelse og ikke minst glede (var redd hun kom til å ta sine første skritt mens jeg var på jobb). Vil jo tro at så lenge hun stoler på seg selv til å slippe seg slik som du forklarer så er det nok ikke lenge til hun tør å ta mer enn ett skritt :o)

Skrevet

hehe..må le litt, syns jeg ser for meg at hun plutselig gikk rett over stua:) da vil jeg tro du ble overrasket ja:)

Skrevet

Snuppa var 11 mnd da hun spaserte noen skritt, også holdt hun opp i et par uker før hun fortsatte:) Hun gikk rundt bord og slikt fra hun var 9 mnd, da sto hun alene første gangen. Hun har også vært tidlig i forhold til de andre småjentene vi vanker sammen med.

Så det kan jo hende hun tar en pause fra spaseringen, det er jo veldig tidlig, men de går vel når det passer dem:)

Skrevet

Eldstejenta vår gikk ikke rundt møblene og krøp heller ikke noe særlig før hun begynte å gå.

I følge helsesøster har de en definisjon som de lærer under utdanningen på når barnet kan å gå, som går ut på at de skal reise seg rett fra gulvet uten å holde seg i noe, og så gå.

Jenta vår var 14 mnd da hun gjorde dette. Hadde ikke gått mellom møbler eller noen ting før hun reiste seg rett opp og gikk ca 20 skritt i ett strekk. Hun var stødig som bare det og etter det var det bare gåing og løping hele tiden:)

Skrevet

raych: spennende det du skrev. da er det mange mnd til jeg kan regne med at hun går ja:) hvis det er sånn man ser det når man de går:) trodde det telte om de gikk mellom ting, eller holdt seg i noe å slapp jeg:)men er første barnet:) så ikke alt man vet.hehe.

Skrevet

gutten vår har gått rundt bordet siden før han var 8 mnd.... da trodde vi han kom til å gå tidlig.... men han har ikke bestemt seg for å gå før nå han... nå er han 14 mnd! Han har vært veldig rask i krabbingen og veldig motorisk.... så tror rett å slett ikke han har hatt behovet for å gå før! Nå er han stolt som bare og går avgårde! Moro!

Skrevet

ja, og linnea var 5 da hun begynte. hehe...ja, tror på det er gøy da:) stresser selv ikke noe med det. men på en måte føler jeg alle forventer at hun skal gjøre alt ¨så tidelig. bare for at hun allerede har gjort det med alt annet.

Skrevet

emilie begynte med å reise seg rett fra gulvet i stående stilling.. hun gikk ingen skritt.

så begynte hun å gå rundt bordet.. etter det reiste hun seg fra gulvet igjen og tok et skritt så ble det bare flere og flere skritt =)

Skrevet

Begge mine gikk lenge rundt bordet og holdt seg såvidt i ting, og gikk et-to-tre-fire skritt før de endelig begynte å gå skikkelig. Husker ikke helt hvor lang tid største brukte før han slapp seg helt, men minste holdt på i sikkert to-to og en halv mnd før hun fant ut hun skulle slippe seg og gå skikkelig - og da gikk hun veldig stødig med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...