Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Vi skal gifte oss om et år, men jeg er litt usikker på når man bør begynne å planlegge?? Vi er på jakt etter lokaler nå, for der har jeg skjønt at man bør være tidlig ute... Men når velger man forlover? Når begynner man å se etter kjole, og når kjøper man kjole? Når sender man ut invitasjoner? Osv osv...
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 trodde de fleste valgt forlover lenge føre man bestemte seg for å gifte seg jeg:-D vi skal gifte oss september 2009,bestilte kirke og lokalet for over en mnd siden. best å være tidlig ute. kjole har jeg allerede ordnet,innvitasjonene holder jeg på å lage,og sender de ut i juni/juli med svarfrist i august. greit å vite i god tid pga mat hvem som kommer å ikke.ringene bestiller vi i juli,samme med blomster. kjøper klær til samboer og ungene i juli. maten burde være bestilt noen mnd i forveien. frisør bestiller jeg snart,så jeg er sikker på at jeg får den jeg vil ha.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg tror det er vanlig å bruke ca et år på planleggingen. Vi gifter oss også om et år, og har startet planleggingen for en stund siden. Kirke og lokale kan være greit å få på plass tidlig, i allefall hvis kirka eller lokalet dere ønsker er populært. Kjipt å måtte ta andrevalget fordi man var for sent ute. Dessuten er det jo koselig å planlegge, man kan vel starte så tidlig man bare vil. Jeg har sett en god del på kjoler (på nettet, har ikke vært i salong ennå) for å orientere meg om mote, pris osv. Skal få den sydd til meg, så jeg venter ennå litt med å ta mål, plutselig finner jeg på å gå opp eller ned en størrelse.. Invitasjoner er vanlig å sende 2-3 måneder før bryllupet, med svarfrist på en måneds tid. Kan være greit å gjøre klar gjestelista tidlig, lettere å planlegge når man vet hvor mange ca som skal være der. Mat og drikke det samme. Forloveren min ble spurt med en gang vi hadde bestemt oss for å gifte oss, hun er med i planleggingsprosessen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå