Gjest Sauen er på tjukka igjen=) Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har hatt endel perioder... Først var det jo fjortisperioden da. Rosa lipgloss, miss sixty, buffalo og hele pakka... Så enkelt og greit ikke ut. Når jeg var 15 begynte endel av vennene mine å høre på punk, og jeg fant ut at det var skikkelig kult. Så jeg spilte bass i et jenteband som het dingling daisies. Hadde knall rød hanekam, armyboots, sorte jeans med huller og the clash-tskjorter. Digga punk for harde livet, dro på punkrockfestivaler, hata purken og myndighetene og kapitalismen og gud vet hva jeg var imot... =P Min mest politisk aktive periode=) I 17-årsalderen hadde punken daffet litt av, og jeg oppdaget 60- og 70-tallet. Ble betatt av både musikken, ideologien og hele perioden, egentlig. Ble introdusert for dette av min daværende kjæreste, og forandret meg deretter. Da var det lange skjørt og blomster i håret, filosofi og fred og kjærlighet, peace & love-festival og hele pakka... Når jeg var 19 år var også denne perioden over, og jeg var dritt lei hele greia. Ville egentlig bare være "vanlig" igjen. Og sånn er jeg enda, ser ganske "vanlig" ut og kler meg som regel i dongeribukse og t-skjorte eller noe sånt. Men punken og 60-tallsmusikken har jeg fremdeles med meg, og meningene jeg har hatt gjennom tidene er der fremdeles - om enn litt mer moderert=)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Humm... *ler* Har aldri hatt noen gjennomført stil, men littegrann har jeg da vært inspirert av. Og i løpet av korte perioder på barne-/ungdomsskolen var jeg inspirert av Mc Hammer og de andre rapperne og hadde baggy joggebukser med digre, mønstrete skjorter over. Hjelpes! Og så var det "friker"-perioden min med lange mørke, vide skjørt, islender, stor veske og converseliknendesko. Og selvsagt ball-genser og levis/choicebukser. Men var aldri så rik at jeg hadde råd til noe særlig, hehe.
cherry coke Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 I 15 års alderen hadde jeg en veldig rocka periode. Mc- jakke (grøss, men det VAR helt moderne=)), armyboots, naglebelte, sort neglelakk, sorte jeans og det var da jeg tok mine første piercinger og tatoveringer. Hørte på alt slags rock, fra rock n' roll til black metal. Da jeg var ca 19 (tror jeg) var det slengbukse, platåsko, myyyyye sminke, fremdeles nesering. Kledde godt den stilen, men holdt på å ødelegge bena pga skoene=) Hørte fremdeles på rock, men ble også mer interessert i Bowie, Stones, Cash, Reed, Cave osv. Tatoveringene, musikksmaken og fashionsencen har jeg ennå=) Men nå har jeg en mer klassisk rocka stil. Som jeg er vedlig komfortabel med. Som jeg sa i en annen tråd så er jeg vel en lett blanding mellom Kate Moss, Twiggy og Jackie O=)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Glemte å nevne doc-martens sko/støvler, papegøyeøredobb i det ENE øret, seilersko og stripete gensere, senere "røykejakker" og cordbukser...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå