*tornerose* Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Joachim :-) Det er min datter på 5 sitt forslag og vi blir bare mer og mer glad i det navnet :-) Vi kommer nok til å gå for dette navnet uansett hva folk måtte mene, men alltid hyggelig å høre hva andre synes :-) Takknemlig for tilbakemeldinger!!!!!
WPW Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg syns det er et kjempefint navn, men tror kanskje jeg ville valgt Joakim for enkelhets skyld.. Han må sikkert forklare folk hvordan det staves. Har bare positive assosiasjoner til det navnet:)
WPW Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 hehe, dere var forresten heldige med forslaget til dattern deres.. Kan jo være risikabelt å la en femåring være med å velge;)
Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Det er et helt allright navn ... synes ikke det er stygt, men synes ikke det er spesielt fint heller. Helt vanlig. Blir stolt storesøster hvis hun får bestemme navnet da ;-) (og heldig for dere at hun hadde et forslag dere likte...)
Bolla med en til Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 Min kjære bror heter Joachim. Tror vel ikke akkurat folk har prblemer med å ch i forhold til k. Fint navn, men vær forbredt på at han vil bli kalt Jokke Det har iallefall min bror blitt kalt de siste 33 årene.
*tornerose* Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. oktober 2008 Tror heller ikke folk har problemer med ch. Synes det er finest jeg. Pluss jeg har 2 døtre med c og ch i navnet sitt, derfor passer det best med ch til gutten oxå:-) Men vil helst ikke at lillegutt skal kalles for Jokke, hehe.... Det er fort gjort at barna får kallenavn, men tror det er viktig å gi beskjed fra begynnelsen av at en ikke ønsker det. Da eldste jenta mi Charlotte ble født kalte alle i fam. henne i en periode for Lotte, helt til jeg gav beskjed at jeg ville at vi skulle bruke navnet hennes og etter det har alle sagt Charlotte.... men kan jo ikke styre det når de begynner på skolen, da er det vel lett for at de begynner med kallenavn & slikt.... :-)
WPW Skrevet 14. oktober 2008 #7 Skrevet 14. oktober 2008 Sikkert bare fordi jeg er vant til Joakim - og de jeg kjenner har aldri blitt kalt Jokke heller... Kallenavn risikerer man jo uansett;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå