Gå til innhold

Riere/modning/kynnere om kvelden/natten???|

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 34 uker og har vært til oppfølging hver uke siden uke 27 pga kort livmorhals og åpning fra innsiden (indre mormunn). Fødte i uke 36 sist svangerskap, hadde spontan vannavgang og ble satt på drypp etter et døgn for å få rier.

Har fått beskjed om at fødsel kan komme når som helst (men dette har jeg jo hørt siden uke 27).

Jeg aner jo ikke hva normale rier er så derfor spør jeg dere som vet. Jeg har jo en del kynnere, men de er jo ikke spesielt vonde, magen bare strammer seg. Men noen ganger kan de være litt vondere og komme hvert 10. minutt og varer i ca 20-40 sek. Dette kan holde på i en time eller to og så vips så går det bare over.

Om nettene kan jeg våkne av intense smerter, det MÅ jo være på nivå med en ri for det er jo sånn at man nesten holder pusten av smerte og ikke kan røre seg til "rien" slipper taket. Men så vips så er det borte igjen og kommer ikke tilbake resten av natten. Så ligger man der søvnløs og venter og venter på neste ri for man var jo skråsikker på at NÅ, NÅ var ting i gang. Og så er det masse slim etterpå. Ikke blod.

Jeg føler jeg er på kanten av stupet, som en bil som ikke helt starter og så plutselig kan den gjøre det....

Arrrgh, jeg er lei!!! Noen som har erfaring og kan forklare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ar hatt det samme i to dager var maseriene regelmessige å ikke serlig vonde men. varhos jormor i dag å mormunnen var helt moden men en fingertupp åpning..så håper på at noe skjer snart;) krysser fingrene for deg det er sikkert bare modningsrier.. jeg er i uke 36

Skrevet

arg, jeg har samme greiene og holder på å bli gaaaal..

føler det blir verre og verre hver natt..

her gikk slimproppen igår, så hver natt og hver nye dag er spennende.

er i uke 34.

Skrevet

Her i gården er det umulig å si om noen slimpropp har gått for jeg har så mye slim og utflod (sorry...) at den kan jo skjule seg i dette uten at jeg ser det. Hadde GBS forrige svangerskap og er blitt testet for dette igjen men det er en stund siden så jeg bør vel testes igjen for det også snart. Det er nemlig sånn med det at GBS kommer og går. Er også testet for urinveisinfeksjoner. Har ingenting av dette så langt. Gynekologen som har fulgt meg nøye opp de siste ukene sier at livmoren er full av kjertler som lager slim etc og det dannes veldig mye av det under en fødsel og under modning. Men nå har jeg hatt det sånn i ukesvis.

Har fulgt med på en del fødeprogrammer på tv og der sier de at livmortappen er som nesetippen når den er umoden mens den blir myk som leppene når den er moden. Jeg kjente etter i dag (forsiktig) og det kjentes ikke akkurat hardt ut der inne. Helt mykt var det. Men jeg er jo ingen ekspert så hva vet vel jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...