Gå til innhold

Et par dumme spørsmål ang. servering i Tuppeparty

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, da er jeg nok en gang usikker på noe og spør dere damer.

Jeg skal ha Tupperware party i morgen og lurer på en ting. Er det rart og servere bløtekake? Og hva passer i så fall og servere for noe mere i tillegg da?

Bakte sukkerbunn på søndag (en prøve siden jeg aldri har bakt det før) og pakket den inn i folie og lurer da på om dere tror den er brukandes til kaken i morgen. Pynter den jo i kveld da..

Har kjøpt kremsprøyte på Tupperware og har ikke fått prøvd ut den heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du kan servere bløtekake, du kan servere hva du vil?

Jeg hadde heller valgt noe lettere, oppskåret frukt og noe kjeks, grønnsaker og dip osv.

Sukkerbrød vet jeg ingenting om. Lykke til med party!

Skrevet

Sukkerbrødet skal fint la seg bruke :) Såfremt du ikke pakket det inn mens det fortsatt var varmt - da kan det hende at det er blitt litt rått ettersom det i så fall ikke har fått "puste".

Noe i tillegg kan f.eks. være: ost/kjeks/frukt eller grønnsaker/dip eller frukt/dip (dip til frukt kan være sjokoladesaus, søt chilisaus, karamellsaus osv.), kalde, sammenrullede pannekaker med ost og skinke eller rett og slett halve brødskiver med godt pålegg. En trenger ikke å lage så innmari mye ut av det :)

Skrevet

Takk for svar begge to.

Sukkerbrødet var kaldt når det ble pakket inn. Noe har jeg fått med meg hjemmefra gitt..

Det er så skjelden vi har besøk så når det først skal komme noen så elsker jeg å gjøre litt ut av det. Tar ikke helt av, men liker at det er noe på bordet (og det minnet meg om at jeg må huske å kjøpe kaffe).

Skrevet

Ett tips....en må jo "dynke" sukkerbrødet for at det ikke skal bli fort tørt... min mor har lært dette fra en mann...de "dynker" sukkerbrødet i fanta/solo kan også være light varianten mamma bruker den pga diabetes i familien og den blir så saftig velsmakende og god.

Med dynking menes at en forsiktig tar spiseskjeer med brus/juice/fruktlake og sprer ut over kaken slik at den trekker til seg dette og blir myk og god...

Skrevet

Ja, jeg dynker alltid kakebunner ellers blir dem jo fort tørre.

Må bare fortelle en morsom liten greie om nettopp det. Mannen min skulle for et par år siden lage bløtekake til bursdagen min. Han fikk beskjed om å dynke bunnen litt, og vel eh.. han gjorde så... Det endte jo med at kaka sto og fløyt i veske og alt sklei ut...

Vel, heretter må jeg lage mine egne bursdagskaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...