Bunnies by night Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Sønnen min på snart 7mnd har fått fire/fem blemmer i hver armhule, samt noen få i bleieområdet... allmenntilstanden hans er god og han virker ikke syk. De hadde ikke kapasitet til å se på han hverken fastlege eller helsestasjon, og siden han har god allmenntilstand så tar jeg han ikke med på legevakt. Er det sannsynlig at det er vannkopper - skjønner ikke helt hva annet det skal være, men så har ikke jeg noen helseutdanning heller;)
Gjest mphs Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Hvorfor tenker du å dra ungen til legen når han ikke er syk? Det kan være så mangt. Vankopper, den 4.barnesykdommen, heteutslett, molusker osv osv. Se ann ungen og selv om det skulle bli vankopper trenger de ikke bli "syke" men være i fin form.
Bunnies by night Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. oktober 2008 Nei, var helsesøster som sa at det var greit å vite hva det var selv om han ikke hadde dårlig allmenntilstand, så hun syntes jeg burde dra til fastlege siden helsestasjonen var proppet full:) Takk for svar:)
Gjest mphs Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Mente ikke å være så krass, men jeg syne det er så mange som drar til legen for ingen ting og tar opp legenes tid. Det er vanskelig nok å få time når man trenger det. Ellers er det ikke sikkert legen ville vist hva det var så tidlig heller. Vi hadde vankopper i barnehagen og ungen min hadde fått en prikk i pannen. Vi hadde 2 års kontroll med helsesøster og lege akkurat da og jeg spuste tilfeldig legen om hun trodde det var vannkopper. Nei det trodde hun ikke. 2 dager senere var hele ungen full av prikker.
Bunnies by night Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg er helt enig med deg angående å dra med seg unger til lege, leste innlegget mitt og det virket som jeg febrilsk hadde ringt rirundt for å få noen til å titte på junior;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå