fjolla Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har morkaken på yttervegg. Er det noe som kan endre seg, flytter morkaken på seg eller ligger den der gjennom hele svangerskapet? En annen ting, jeg føler jeg har ganske stor mage, er 18+4 nå og annengangs, men likevel. Kan størrelsen ha noe med at morkaken ligger foran og gir "ekstra"mage tro, eller har ikke det noe å si??
elikatt -mamma til 4- Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har også morkaken på ytterveggen. Den flytter seg ikke, men etter uke 18-20 blir den ikke særlig større, bare tykkere. At den ligger foran har ingenting å si på størrelsen på magen. Jeg er nå i uke 24+1, og kjenner endelig skikkelige spark, det var veldig stille helt til uke 20-21, da begynte babyen å hikke jevnlig, så jeg kjente at den var der! :-)
Elin snart mamma til 3 Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 driver å venter på å kunne kjenne det på utsiden jeg kjenner jo bevegelsene inne i magen spesielt hikken, men unner gutten min å kunne kjenne sønnen vår også
hannetroll Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har også morkaka på yttervegg og har fått beskjed om at dette har betydning for to ting: Størrelsen på magen, og hvor lett man kjenner bevegelser fra fosteret. Når det gjelder størrelse, er det motsatt av hva "fjolla" antar: Når morkaka ligger ytterst, vokser barnet langs ryggraden hvor det har god plass å strekke seg uten at magen buler så tydelig. For de fleste innebærer dette at man får mindre mage enn om morkaka hadde ligget på bakveggen. Og det kan jo absolutt være en fordel ;-) Morkake som ligger på yttervegg vil også dekke den flaten hvor man kjenner bevegelse, så de fleste som har morkaka plassert slik, kjener bevegelse litt seinere, mindre tydelig og gjerne sjeldnere enn andre. Men - når det gjelder magestørrelse har jo kroppsfasong også mye å si, så her er det nok ingen fasit...
fjolla Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. oktober 2008 Takk for svar Krusemynte: Interessant det du sier, og det høres jo fornuftig ut Jeg synes antagelig jeg er så stor fordi jeg sammenligner meg med første svangerskap. Da hadde jeg nesten ikke mage i uke 18, mens jeg denne gangen har en ganske tydelig kule. Det er jo ikke så unaturlig det da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå