Gå til innhold

Jenta mi blir bitt i bhg... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 1 år gammel (minst i barnehagen) og er blitt bitt for 2 gang der.

Første gang ble det stort bitemerke (kunne se tennene i kinnet hennes...).

I går var merket mindre, men vi dro på legevakten fordi bittet var gått igjennom huden.

Både legen og kontordama mente vi hadde krav på å vite av bhg hvem som har bitt henne og at vi kan ta det opp med foreldrene.

Dette stemmer vel ikke? Bhg har vel taushetsplikt?

Vi ønsker heller at bhg skal sette fokus på dette i bhg, og at alle barna skal vite at biting er fy-fy. Neste gang kan det jo være vår jente som biter.

Men, hvordan skal vi ta dette med barnehagen?

Jeg synes jo de bør passe bedre på, ialle fall når de har "bitere" på avdelingen.

Jeg synes det er ganske ille når vi må på legevakten pga. mulig infeksjon i såret osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sønnen min ble bitt i barnehagen og.

De sa med engang hvem som hadde gjort det,

og dette var den faste lekekameraten, så vi har ikke gjort noe med det.

Vet godt hvem foreldrene hans er og at han egentlig er veldig snill og go :D

Men når det er skjedd 2 ganger, ville jeg tatt det opp og hørt hva de gjør for at dette ikke skal skje igjen og slik..

Stakker liten.

Skrevet

Datteren min har også blitt bitt i bhg et par ganger.Siste gang var over nesen,hun hadde et enormt bitemerke der. Jeg vet at slike ting kan skje,defor brydde jeg meg ikke om hvem som hadde gjort det,det er noe alle kan finne på å gjøre. Bhg har faktisk taushetplikt,så de har ikke lov å si hvem som har gjort det.

Skrevet

Gutten min på 2,5 ble også bitt i løpet av de første ukene han gikk der. Ingen i barnehagen ga meg beskjed faktisk, fant det ut selv da jeg skulle stelle han for kvelden. Fant et tydelig bitemerke på skulderen hans :(

Ringte barnehagen dagen etterpå, og sa klart i fra at jeg ville vite det hvis han blir bitt. Det hadde visst gått i ''glemmeboka''... Spiller ikke så mye rolle for meg hvem som har gjort det, så lenge det ikke gjentar seg gang på gang, men som deg synes jeg det er viktig at de tar tak i det. Dette var visst et barn som var inne i en biteperiode, men de sa ikke hvem det var. Jeg spurte ikke heller, for de har taushetsplikt. Men kan jo hende barnehagen kan kontakte foreldrene til den som har bitt, og kanskje oppfordre dem til å ta kontakt selv? Håper det ordner seg!

Skrevet

At dere eventuelt skulle tatt det opp med foreldrene til det andre barnet blir jo helt feil??? Kan ikke skjønne hvorfor legevakta sier noe sånt.

Er ikke kult å ha barnet som blir biti, men jeg skal love deg at det er nesten værre å være mammaen til den som faktisk biter. Er nemlig lite vi foreldre får gjort med det så lenge barnet er i barnehagen pga da har dem som jobber der ansvaret... Og så lenge barnet ikke er fysisk skadet så ser jeg ingen grunn til at foreldrene skal gjøre noe seg imellom. Det er en sak for barnehagen, og dem som jobber der. Dem må ta tak i det!

hilsen mammaen til en som har blitt biti og har bitt andre, men som heldigvis har slutta nå.

Gjest Nydelige Christina+FØDEKLAR!
Skrevet

datteren min ble bitt 3-4 ganger på rad en periode hun!

jeg tok dette opp med barnehagen, og de gjør jo alt de kan for og forhindre dette..men etter hvert så forsto jeg jo at dette faktisk er veldig vanlig på den aller minste avdelingen.

dere har ingen rett på å få vite hvem som har bitt datteren deres,taushetsplikt.

blir bedre med alderen, datteren vår er ikke blitt bit siden.

Skrevet

Så trist at jenta har blitt bitt. Sønnen min har blitt bitt ordentlig stygt ett par ganger, og det er vondt i et mammahjerte. Å bli bitt er jo fryktelig vondt, og når det er skorper og hevelser krymper hvertfall jeg meg med tanke på hvor ille det må ha vært.

Når det er sagt må jeg si at jeg ikke kan fatte hvorfor man skal vite hvilket barn som bet? Barnehagen tar tak i sånt, hvertfall hvis det er en barnehage hvor det jobber fornuftige mennesker. Hva hjelper det barnet som har blitt bitt at foreldrene vet hvem som bet? Hva skal foreldrene gjøre med det? De er jo ikke tilstede i barnehagen? Og hvorfor i all verden skal man ta det opp med foreldrene til barnet som biter? Hva skal de gjøre? De er jo ikke tilstede i barnehagen de heller? Man oppnår sikkert at de blir lei seg, men hva er det godt for? Hvis det jobber fornuftige mennesker i barnehagen er de sikkert opptatt av problematikken og tar tak i det. Og da kan du være sikker på at foreldrene til barnet som biter godt vet at det skjer.

Forøvrig synes jeg legen din og hans kontordame er helt på tur som mener at dette er noe du skal vite. Det som er interessant for deg er hvordan det går med datteren din, hva som skjer henne og hvordan hun blir fulgt opp. Hva slags problematikk andre barn måtte slite med er jo ikke din sak :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...