Gå til innhold

Besafe Izi Kombi eller Britax Multi-Tech?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må avgårde og kjøpe ny bilstol til jenta mi i dag, og ser at disse to er på tilbud (satt ned fra 3500 til 2800). Begge er godt etablerte merker, men jeg vet egentlig ingenting om dem..

Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen erfaring selv, for jeg skal også velge mellom disse to og lurer. Men det finnes en tråd på småtroll 1-2 år og en her på skravle, begge trådene heter Britax bilseter. jeg fikk noen svar der...

Skrevet

Har begge stolene, og er mest fornøyd med Multi-Tech.

Besafen er helt grei, men vanskeligere å montere bakovervendt, den har en hode"pute" som er løs slik at ungen river og sliter den av. Hode"puta" er i et kunstmateriale så han blir kjempesvett av den.

Den har dårligere hodebeskyttelse enn MT, og det mest irriterende er at den tingen man fester beltene med mellom bena er så langt inn mot ryggen, at Lucas på litt over 3 år sitter nærmest oppå den. Vi har måttet bytte ut den dingsen som beltestrammeren ruller på inne i stolen, fordi beltene ble umulig å stramme (gjorde det hos forhandler og fikk lånesete når det ble utført så den var forsåvidt grei da)

I tillegg så går MT opp til 25 kg tror jeg, usikker på om de kan sitte bakovervendt opp til 25 kg, men Besafen får bare til 18 kg uansett.

Skrevet

Vi sto mellom disse setene, og valgte HTS sitt.

Grunnen var at jr da kom høyere opp i bilen, så han kan sitte og se ut vinduet - noe som var hovedgrunnen til at vi byttet så tidlig som ved 8 mnd. Han fikk klaus i babysetet.

I tillegg kan man regulere hvile og sittestilling etter at setet er spent fast, det går ikke på Britax setet.

Og siden vi fikk med en slags kloss i skumplast til å legge under setet i front - har han veldig god hvilestilling i HTS setet sitt, og hodet faller ikke frem.

Vi har brukt det ca 1 mnd nå og er utrolig fornøyde. Enkel festemekanisme er det også.

Skrevet

Jeg ser at Britax Multi-tech er fra 9-18, mens Besafe'en er fra 0-18 kg.. Det kan jo hende at en stol som er disignet for et mindre vektspenn er tryggere? Bare en teori fra min side.. men jeg tror kanskje jeg går for denne (britax). Men de er sikkert bra stoler begge to, tenker jeg:)

Skrevet

Storebror og lillebror: Fikk no med noe som du kunne legge under stolen slik at den ikke ble så bratt? Hvor kjøpte du stolen? Er det godkjent når man legger under noe? Har lurt litt på dette, vi har to slike besafe, er kjempefornøyd. Elsker den jekkemekanismen, stolen sitter så bomfast at du kan faktisk ikke rikke den en milimeter. Sambo har pajero, der er setene rette så der sitter setet best, får skikkelig hvilestilling der. Jeg har mazda 6 der er setene litt dype så der blir setet brattere. Det går bra, hodet faller ikke frem men hvilestilligen kunne vært bedre, derfor lurer jeg mere på hva det er du la under?

Jeg har hørt at man kan legge under noe, men har også hørt at det ikke er anbefalt da det ikke er gjort tester på det. Har altså hørt begge deler. Forvirrende!

Skrevet

Kjøpte på Reflex - og den dingsen er i samme materiale som sånne fargerike rør man har i badebassenget -om du skjønnet.

Den kostet ikke noe lite noe.

Hun som monterte setet er leder på bilstol avdelingen, og dette var helt ok å sette under. Grunnen til at man fraråder å bygge opp setet selv, er at det kan bli for mye liggestilling -og det kan gjøre at setet glir litt og ikke står så fast.

Men med den festemekanismen som izi setene har -så er ikke det noe problem.

Setet står fjellstøtt uansett.

Jeg hadde en tidlig versjon av dette setet til eldste, og sleit med at hodet hans hang og dinglet. Derfor var jeg skeptisk til dette setet nå også. Men vi prøvde mange ulike seter i bilen - og alle hadde omtrent samme sittevinkel.

Skrevet

Vi har begge to, Besafe til eldstemann og Britax MT til lillejenta. Og vi er så misfornöyde med Besafe! Og så fornöyd med BMT! Stakkars eldstemann som må ha denne Besafe stolen, Når han sovner har han ingen holdestötte så holde henger og dingler. I tillegg er den et mareritt å montere i bilen. Sittevinkelen er også dårlig! BMT har alt den andre ikke har, bra sittevinkel, bra holdestötte, enkel å montere!

Mitt råd er:Kjöp Britax multi Tech!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Kanskje jeg skal dra på reflex å høre om de har en sånn dings da!;-)

Var den dyr?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...