yasmina Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 Her har vi, da jeg var liten. alltid hatt flott frokost sammen paa 1 dag, gjerne med noen gjester ogsaa og middag hos min mormor og morfar. Evt hos oss hvis vi var hos mormor og morfar paa julaften. 2 juledag har variert litt, men har somregel hatt en form for sammenkomst da ogsaa. Naa derimot blir det til at hvis vi er med mine paa julaften saa er det svigers de 2 andre dagene og omvendt. Paa svigersiden samlet de i store selskaper, fra oldremoedre og ned til de minste saa da blir vi ca 40 stk begge dagene gitt....
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 da jeg bodde hjemme, hadde vi julefrokost/lunsj oppe hos mormor og bestefar 1.juledag, eller ingen spesielle tradisjoner.. etter jeg ble 18 var jeg på fest på kvelden 1.juladag. Vi var en hel gjeng som pyntet oss, og var hos noen først også gikk vi på lokale puben som hadde julefest den dagen.. Kjempe koselig først, men var alltid stappet med folk inne på puben. Nå som jeg bor langt unna mine foreldre, så vet jeg ikke om noen tradisjoner vi skal ha.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Da jeg var mindre husker jeg at v hele fam spiste middag hos farmor 1. jule dag, det er en tradisjon jeg har gode minner fra. Farmor døde i 87 men husker fortsatt hvilken glass vi drakk tomten-øl av. også var det ribbe, kjøttkak, medister pølser og koteletter til middag, med multekrem til dessert... "gode minner" Nå hender det vi av og til spiser middag hos tante og onkel med søskenbarn 1. juledag( vi er en liten fam)
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Vi har ingen spesielle tradisjoner 1 juledag, men før samboern flyttet til meg brukte han, og så og si hele bygda å dra på besøk til en nabo og spise lunsj, jeg var med på det 1 gang. 2 juledag pleier vi å innvitere noen på kalkun med tilbehør. Litt forskjellig hvem vi innviterer. Alt fra nær familie til venner vi treffer sjelden.
moota m storebror&lillebror Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 Vi har siden jeg traff sambo for 7 år siden vært annen hvert år med min far og svigers. På 1. dag er vi med den andre da. 2. dag er litt forskjellig. Når vi er med min far på julaften er vi også med de på 2. dag. Før hadde vi alltid frokost hos mor og mannen på 2. dag, men de har sluttet med det og vi er ikke lenger med dem på jul, da de har valgt oss vekk år etter år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå