Gå til innhold

Noen her som har hatt urinveisinfeksjon under forsøk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er endelig i gang igjen etter nesten ett års opphold pga sykdom. Har i denne perioden hatt rundt 10 urinveisinfeksjoner, og blir bare ikke helt bra....

Er redd (forventer vel egentlig!!) det kommer igjen om ikke alt for lenge, noen som har hatt uvi under medisinering eller når de har vært gravide? Hva gjør man i så fall da? Type medisiner? Er det veldig skadelig for fostret??

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt kronisk uvi fra eg var ca 3 år til slutten av barneskolen, så skjønner godt frustrasjonen din. Har det ganske sjeldent nå i voksen alder, men det skal igjen ikkje så mye til før eg får det.

Hadde det ved forgje uttak. Fikk det vel ca 3 dager etter eg satt inn igjen egg. Veldig mange sliter med uvi under graviditet, så tror ikkje du skal bekymre deg. Mener det er selexid en får når en er gravid.

Det er nok ikkje skadelig for fosteret.

Skrevet

Tusen takk for svar, du klarte å berolige meg litt;)

Har du noen godt tips for å unngå/ behandle uvi? Du hørtes ganske "erfaren" ut, dessverre.... Har forsøkt det meste, og ingenting ser ut til å hjelpe. Det har bare eksplodert med uvi`er i år, er vel på nr 10 nå.

Når du var gjennom det ved sist uttak/ innsett, fortalte du det til legene ved ivf da? Er litt bekymra for å fortelle dem det, de blir vel bare å anbefale oss til å vente med forsøket..:-o

Skrevet

Hei!

Hvis du ikke har prøvd tranebærkapsler kan det være verdt å prøve. Ellers er det lurt å drikke syrlige drikker, f.eks. appelsinjuice, da bakteriene ikke liker seg i det sure miljøet. De vil helst ha ett søtt miljø. Det gir næring til dem. Drikk uansett mye, da skyller du godt igjennom urinveiene dine.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har heldigvis ikke hatt UVI på lenge, men jeg slenger med noen tips her. Som nevnt er det kjempeviktig å drikke mye. Rent vann, og det er bra om du liker det lunka. Ha stående en kanne på benken med noen sitronskiver oppi.

Tranebærkapsler har jeg hørt man skal være obs på ang merke, for det kan være andre stoffer der som ikke nødvendigvis er så bra, visstnok. Sats på ren tranebær. Vær obs på sukkerinnhold i det du får i deg. Det er også med og trigger evt sopp i kroppen. Juice inneholder mye sukker...

Jeg "maser" stadig om melkesyrebakterier, prøv Ido-Form`s `immuno` på apoteket, det inneholder også vitaminer. Melkesyretabletter er bra for immunforsvaret ettersom en stor del av det ligger i tarmene.

Og så slageren da; "bestemor-undertøy" Ikke så sexy, men jeg må innrømme at jeg digger disse ullbuksene som går halvveis ned på lårene og godt opp på magen. Dette er med på å holde blære- og nyreområdet varmt. Unngå generelt å fryse.

Jeg har slitt ut mine, idag må jeg få kjøpt meg nye

XXX

Skrevet

Eg fikk først uvi etter innsett av egg. Skal bare litt roting inni der med kalde instrumenter til før eg får det.

Masse gode tips nedover her. Eg har tatt tranebær når eg kjenner det murrer, og det har hjulpet, men forhør deg med apoteket om du kan bruke det som gravid. Er visst noen typer tranebær som inneholder mocca eller noe i den dur som gravide ikkje skal ha i seg.

Ellers er det veldig viktig å alltid holde seg varm. Aldri fryse på beina, og å bruke noe varmt på lårene og magen er kjempe lurt. Eg pleide å bruke en slags shorts i lammeull når eg var skikkelig plaget. Det er og veldig viktig at du ikkje setter deg direkte på bakken, steiner eller murer. Selv et par minutter gjør deg kjempe kald, spesielt på denne tiden av året.

Når du kjenner det murrer er det viktig at du drikker mye, og gjerne med sitron eller lime som nevnt over.

Får håpe du slipper å få det mer. E noe skikkelig drit å ha..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...