Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #1 Skrevet 14. oktober 2008 6 mnd gammelt og det i et avlastningshjem??For å være kjærester og reise vekk,eller være hjemme å kose seg???Hadde ikke slappet av et øyeblikk om barnet ikke hadde vært hjemme hos meg,og jeg hadde ihvertfall ikke fått sovet.Eller som en annen sa,ville så gjerne at foreldre skulle passe,fordi det var så slitsomt med baby. Lever ikke vi i 2008??Er det noe nytt at spe-og-baby tiden er slitsom?Ville aldri latt fremmede få passe mitt barn,er aleneforelder til 2 barn.Eldste 10 og yngste 6mnd idag,ingen som får passe babyen min.Bare tanken på at jeg skal våkne opp en morgen uten det blide ansiktet for siden av meg,gjør meg dårlig.Om jeg evt skulle hatt barnevakt,måtte det blitt eldste datteren min,og hun måtte da vært her hjemme hos meg.Men det blir nok enda en stund til jeg klarer å gå ut og kose meg,hadde bare savnet han altfor mye.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Ja, folk er rare! Noen tør ikke bruke barnevakt, mens andre nærmest kaster barna til første og beste barnevakt. Vil påstå at jeg er midt mellom her. Kanskje du muligens er så avhengig av barna dine fordi du ikke har en mann. Får ikke stakkars 10-åringen din overnatte hos venner heller? Er enig i det å bruke barnevakt til 6mnd er tidlig, men kanskje man bør rydde i egen hage før man klager over naboens.
Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Kan ikke folk får gjøre som de vil da... Man vet jo ingenting om hva som ligger bak. Kan jo være folk som har hatt f.eks barn med kolikk som har skreket i månedsvis. Da er det nok godt med litt avlastning fra foreldrene sine. Ville nok personlig ikke levert barnet mitt til barnevakt så tidlig, men som sagt, det kan være ting som ligger bak som man ikke vet om.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Hva i all verden da dame? Dette må være et tulleinnlegg. Jeg nekter å tro at dette er alvorlig ment. Det er da ikke noe galt med å ha barnevakt? Folk er jo forskjellig. Så fint at du koser deg i ikke-lov-til-å-gjøre-ditt-og-datt-rollen din.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 Arg, måtte du dra opp dette innlegget igjen? Hadde du enda sitert innlegget riktig... idiot. For du fikk med deg at hi i det andre innlegget ordla seg feil? Hva er galt med å ha barnevakt en gang i blant? Ikke alle er like overbeskyttende og hysteriske som deg HI.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #7 Skrevet 14. oktober 2008 Når barnet jeg venter er 6 mnd har h*n garantert sovet hos mormor en gang eller 2 :-) Ikke nødvendigvis for at jeg er så sliten, men ønsker at barnet skal få god kontakt med besteforeldre tidlig. Å si at besteforeldre er hvem som helst er vel en overdrivelse?? Min mor har da oppdratt både min søster og meg, er ikke uvant med barn.. Barnet til søsterea mi overnattet hos både mormor og farmor av og til. Barnet er nå 2 år og dette har ALDRI vært et problem. Er ikke snakk om å slenge fra seg barnet i hytt og pine, snakk om å overnatte hos besteforeldre. Vet ikke hvilke besteforeldre du har da men.. Og skulle det være fordi man er sliten og ønsker en kveld/natt alene har vel barnet det også bedre å komme hjem til uthvilte foreldre. Og selvfølgelig er barna ulike og man må kanskje se det an.. Tror barna blir mer utrygge av foreldre som ALDRI kan slippe det av synet. Blir vel like hysterisk som foreldrene.....
*bolla pinnsvin* Skrevet 14. oktober 2008 #8 Skrevet 14. oktober 2008 La meg se om jeg skjønner greia her. Altså, fordi at DU ikke klarer tanken på å ha barnevakt, så bør ingen andre klare det heller? Er det sånn å forstå? Morsomt...
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #9 Skrevet 14. oktober 2008 Ja, det er aar 2008, og jeg synes det er trist at barn ofte ikke blir like godt kjent med sine besteforeldre etc. jeg er helt enig at alle burde vite at det er slitsomt med spedbarn, og smaa barn generelt. men generasjonene foer oss fikk faktisk veldig mye hjelp av sine foreldre og besteforeldre. dette fordi det aa faa en baby ikke var en privat begivenhet, men en familiebegivenhet! foer bodde man jo sammen i storfamilier hvor barnet ble 'oppdratt' av flere enn bare mamma og pappa. man kan ikke forvente at travle besteforeldre stiller opp idag, for de bor ofte et stykke unna og er i full jobb selv, men er man heldig nok til aa faa hjelp, saa er vel det flott!!! at barna faar et godt forhold til besteforeldre er vel et sunt tegn? samboeren min har et kjempegodt forhold til sine besteforeldre som tok vare paa an masse naar han var liten; han ringer de fortsatt og forteller dem stort og smaatt som skjer, sender bilder etc. akkurat som han gjoer med sine egne foreldre. jeg har aldri hatt besteforeldre, og det har vaert et savn! heldigvis faar mitt eget barn ett tett forhold til sine besteforeldre, og jeg foeler meg ikke uansvarlig aa la han overnatte der en gang i blandt!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #10 Skrevet 14. oktober 2008 Enig med HI her. Hvorfor få barn hvis vi skal sette de bort ved første anledning? Jeg har også vært alenemor, hadde en svært krevende sønn, han hadde ikke kolikk heldigvis, men var krevende alikevel. Mamma nektet å ta han på overnatting så lenge han våknet på natta. Tror han var ca 1,5 år førstegang han overnattet der, og det var da første gang jeg hadde fri en hel natt. Han sov forøvrig ikke natta gjennom enda da. Fikk forøvrig avlastning til han da han var 2 år og 2 mnd. Er vel heller ikke snakk om å ikke slippe barne av synet, men man kan vel få noen til å hente barnet på dagtid. Tror ethvert barn er tryggest av å våkne sammen med en eller begge foreldrene hver morgen. Det er vel faktisk ikke anbefalt at barn under 1 år som ikke har foreldre som bor sammen overnatter hos den forelderen den ikke bor sammen med til daglig. Da sier det seg vel selv at det ikke er så lurt at barnet overnatter hos villt fremmede.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #11 Skrevet 14. oktober 2008 Barna mine har et veldig godt forhold til besteforeldrene sine, mamma har hentet ungene på dagtid/ettermiddagstid siden de var ganske små, og jeg har fått fri noen timer. Vi har også vært mye på besøk der. Synes ikke ungene absolut må overnatte noen plass for at de skal få et godt forhold til andre. Tror heller ungene kan bli utrygge hvis de blir hentet av noen, og de aldri vet om de skal hjem til mamma i dag eller ikke. Eller om du og ungene drar på besøk til noen, og ungene "passer på" deg hele tiden i frykt for at du skal dra fra de.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #12 Skrevet 14. oktober 2008 Uffda,kom jeg i klem i å misforstå et innlegg her??!!! Det var jo ikke meningen,men uansett påstår jeg likevel alt jeg tidligere har nevnt i mitt innlegg.Synes at friske babyer på 6 mnd,med friske foreldre ikke har noe i et avlastningshjem å gjøre.. Og jepp,jeg er selvfølgelig AVHENGIG av mine barn,fordi jeg er alene.Og ikke føler et behov for pass av mine barn..Er det mulig???? Jeg er ikke hysterisk,min datter er både på overnatting hos venninnene sine og besteforeldre om hun har lyst til det.Er hos far annenhver uke,men pr dags dato hadde jeg nok aldri søkt barneværnet om avlastningshjem om så ikke hatt vært tilfelle.Men vi er heldigvis forskjellige;-)Babyen har jeg selv foreløpig,selv om det er mange som tilbudt seg å passe lille gullet.Synes bare tiden går så utrolig fort,så da vil jeg ha med meg alt.Det blir nok tidsnok tid å få pass.senere;-) Men helt klart, man gjør som en selv vil;-)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #13 Skrevet 14. oktober 2008 Herregud!! Er da forskjell fra å sove borte annenhver helg og kanskje en gang i uken i tillegg. Og det å sove borte en gang av og til hos bestemor. Bestemødre er da ikke hvem som helst, og er da ikke snakk om å sette bort ved første anledning. Din mor ville ikke ha ungen din på overnatting før han var 1,5 år gammen. MEN; hadde hun sagt ja, hadde du tydeligvis latt ungen sove der.... Siden ingen ville ha din unge på overnatting skal ingen andre la barnet sove hos bestemor????? Nei, du er tydeligvis bare misunnelig på de som har mulighet til et eget liv ved siden av det å være mor. Tror det er MYE sunnere for et barn med foreldre som får litt andre input i hverdagen enn pupp og bæsj:-)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #14 Skrevet 14. oktober 2008 Uffda,kom jeg i klem i å misforstå et innlegg her??!!! Det var jo ikke meningen,men uansett påstår jeg likevel alt jeg tidligere har nevnt i mitt innlegg.Synes at friske babyer på 6 mnd,med friske foreldre ikke har noe i et avlastningshjem å gjøre.. Og jepp,jeg er selvfølgelig AVHENGIG av mine barn,fordi jeg er alene.Og ikke føler et behov for pass av mine barn..Er det mulig???? Jeg er ikke hysterisk,min datter er både på overnatting hos venninnene sine og besteforeldre om hun har lyst til det.Er hos far annenhver uke,men pr dags dato hadde jeg nok aldri søkt barneværnet om avlastningshjem om så ikke hatt vært tilfelle.Men vi er heldigvis forskjellige;-)Babyen har jeg selv foreløpig,selv om det er mange som tilbudt seg å passe lille gullet.Synes bare tiden går så utrolig fort,så da vil jeg ha med meg alt.Det blir nok tidsnok tid å få pass.senere;-) Men helt klart, man gjør som en selv vil;-)
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #15 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg leste en undersøkelse fra SSB for en stund siden, at det å bli foreldre og å få barn er en de største grunnene til at folk skilles, går fra hverandre etc. Nettopp fordi de glemmer hverandre og det å være kjærester... Hvorfor dette skjer vet jeg ikke, og jeg kan ikke uttale meg om det, for vi blir ikke foreldre selv før om ca 2 mnd.. Men det må jo være noe i det, i og med at det blir forsket på? Det er ikke sikkert alle par klarer den omstillingen fra å være oss to, til å bli oss tre, men jeg syntes ikke det gir noen av oss andre til å bedømme at forholdet deres var dårlig i utgangspunktet, eller at de er dårlige foreldre eller noenting som helst.. Jeg syntes folk skal respektere at noen gjør ting på sin måte, og andre gjør ting på sin måte.. At du ikke kunne tenke deg å gå fra barnet ditt noen timer, gjør ikke deg til en bedre mor enn noen som faktisk kunne tenke seg det, og omvendt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå