Gå til innhold

Trenger gode råd nå, gravid igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg er gravid igjen... Har ikke fått mensen, to dager forsen. Med samme bf. Vi er ikke sammen, men jeg er så svak for han! Vil bare ha han. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre hvis jeg faktisk er det. To barn under to år alene? Han stiller opp og vi samarbeider, men hva vil folk tro??! Og hva men Nav? Abort er ikke noe jeg ønsker. Hvordan var det mulig? Går jo på p-piller!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta nå ikke sorgene på forskudd:) Ta en test først.

Jeg har også 2 barn med samme, men ikke så tett som dine. Har heller ikke vært sammen med BF(ble slutt da jeg var gravid med eldste). Var bare det at sexen var litt for god;) Og så hadde vi et lite arbeidsuhell;)

NAV tok det OK. Os-perioden starter på nytt for det nye barnet.

Skrevet

Ja, skal ta en test, måtte bare lufte litt, får ikke sove. Jeg er mest redd for hva folk vil tro om meg. Sexen her også er helt sykt bra, og dumme meg klarer jo ikke å la være. hadde jeg bare ikke vært så himla forelska, hadde det vært lettere tror jeg. Nav har snakket om det at hvis vi kom med et barn nr to ville de jo bli skeptiske, mye fordi vi alltid er enige og samarbeider bra.. Han mener bare vi ikke oasser som kjærester. Hvordan gikk dere frem på Nav? Trodde ikke OS startet på nytt jeg? Jeg har stå-på mot og skal klare dette hvis det er tilfellet. Men tenker mest på lille som bare er 8 mnd nå. Men jeg blir rett og slett kvalm av tanken på abort.

Skrevet

Du bør i så tilfelle tenke over din kontakt med BF. Dvs om du vil klare deg selv og få stønader. En skal ikke ha for mye personlig kontakt, før NAV begynner å stusse over det. Men du kan forklare situasjonen, og at BF bare ikke vil. Og si at du sliter med at du fortsatt har følelser for ham, men at det ikke ser ut til at der er håp for at dere blir et par. Og at du vet du blir litt utnyttet av ham(for det blir du vel, siden han ikke vil være kjæreste, men vil ha sex?). Du trenger ikke utbrodere alt, men kan hjelpe godt å forklare på en ganske ærlig måte, om NAV lurer.

Jeg er også mot abort for min egen del. Glad for at muligheten er der, men det er ikke min greie.

Jeg nektet egentlig å innse at jeg var gravid igjen, helt til jeg hørte hjertelyden til babyen(ca 12. uke, eller noe). Da gikk det virkelig opp for meg. Jeg visste, men ville vel egentlig ikke vite før det.

Og tenk ikke så mye på hva folk vil si. Det har lite å si for din hverdag, likevel. Og det går fort over, om så er.

Hilsen samme NN som først svarte:)

Skrevet

Takk for svar! :) Kjøper en test imorgen hvis jeg ikke har fått mensen ril da. kryss fingrne for meg! Kan jeg spørre om dere brukte prevansjon? Er jo skummelt hvis det ikke virker. Har vært flink å ta pillene mine, og til ca samme tid hver dag. Det positive i dette er jo at barnet jeg har nå får kanskje en helsøster eller bror, trodde ikke det skulle skje. Men samtidig er det lille jeg har dårlig samvittghet for. Det er det som er det vonde!

Skrevet

Skal krysse det som krysses kan;) Ja, når det først skjer, så er det jo ikke dumt at det er med samme mann.

Av og til svikter jo til og med pillene, men nå er det jo ikke sikkert du er gravid, da. Kan jo være redselen din som stopper mensen litt.

vi brukte den litt mer usikre "sikre perioder"-metoden, kombinert med litt hopp av i svingen..... Har funnet ut at dette ikke er så sikkert, så har nå satt inn hormonspiralen;) Men har ikke sex med BF mer, da.

Ha ikke dårlig samvittighet, det gavner ingen:) Noen ting bare skjer, og det er nok meninger med det også.

Skrevet

Snill er du! :) Mye roligere. Og ja, kan nok hende jeg "skremmer mensen" hehe... Har også hatt så lite matlyst i det siste og har gått mye ned i vekt, så kan jo kanskje være det også. Du får meg på så gode tanker at jeg nesten kommer til å bli litt lei meg hvis den er negativ. 50/50 er jo bedre en 0/100 positivi/negativt ;) Og ja, skal jeg først være alenemor til to tette, så er det jo greit å bare ha en bf å forholde seg til (Ikke stygt ment til de som har fler!!!)

Skrevet

Tok testen idag, negativ! Så det var jo egentlig en lettelse :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...