Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 jeg mistenker at jeg har begynnende rier, har murringer og strålinger i korsryggen pluss d kjennes virkelig ut som om babyen presser seg selv ut nå! Dette kommer og går, men smerten når dette pågår er ikke konstant. den kommer pulserende på en måte.........................................hvoordan skal jeg altså ta tiden?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #2 Skrevet 14. oktober 2008 Høres ikke ut som om det er direkte rier du har, mere modning? Hvis du har en ri, merker du når den starter, og at den øker og øker på å intensitet, før det går bort. Tror det er lett å ta tida når man først har en ri. Det du har er kanskje sånn konstant murring, som ikke har noen direkte begynnelse eller slutt? trøsten er at den hjelper deg til fødselen :-) korter ned livmorhalsen og gir kanskje litt åpning, men ikke nok til at det er aktiv fødsel... dette er kanskje latensfasen??
Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #3 Skrevet 14. oktober 2008 Det høres vel ikke helt ut som rier slik jeg husker dem ... så jeg må signere anonym over meg på at det kanskje heller er modning/maserier du har. (men de har jeg ingen kjennskap til selv) Riene er mer som et mageknip som starter svakt, bygger seg opp for så å avta igjen (iløpet av ca 30-60 sek). Når du får skikkelige rier så skriver du ned på en lapp klokkeslettet hver ri starter på, og da ser du hvor tett de kommer. Ellers så bør du vel også ringe føden dersom du tror ting kan være igang ... både for å høre hva du skal gjøre fremover og fordi de liker å vite at nå er det trolig/muligens noen på veg inn.
Alenemoder1snart2*Over termin* Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 http://www.varktimer.se/ en side som hjelper en å holde styr på riene
våken_om_natta Skrevet 14. oktober 2008 #5 Skrevet 14. oktober 2008 Fikk ikke til den klokka jeg. Skjønte ikke helt hvordan den fungerte (ja, jeg er forvirra om dagen). Ikke at jeg trenger den ennå, skulle bare øve litt:-)
jif baderom Skrevet 14. oktober 2008 #6 Skrevet 14. oktober 2008 http://www.baby2see.com/contractions_timer.html denne er enkel å bruke:)
våken_om_natta Skrevet 14. oktober 2008 #7 Skrevet 14. oktober 2008 Takk! Den var fin! Den skal jeg bruke når det blir aktuelt! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå