Gå til innhold

Når begynte dere med flaske? og smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er førstegangs og har en herlig sønn på snart en mnd. Ammingen går veldig bra og han legger masse på seg. Tenkte at jeg snart har lyst til å begynne å pumpe meg litt slik at far kan gi et flaskemåltid om dagen, så han ikke blir så avhengig av bare meg. Er det passe tidspunkt å begynne nå? Føler jo at ammingen er vel etablert.. Lurer på det samme med smokk. Han har et stort sugebehov og bruker ofte puppen som kos. Hyggelig det, men fint med litt avlastning;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med storebror prøvde vi med smokk første gong då han var ca 3 veker. Det var antagelig for seint, for han nekta plent. Vi prøvde igjen med ujevne mellomrom og ved 3-4 mnd tok han den endeleg (HIMMELRIKE!!). Flaske prøvde vi då han var ca 2 mnd (måtte vere sikre på at han tok den til vi "måtte" på ein middag med jobben til mannen min då småen var 10 veker). Pumpa meg og gav han mm då.

Med lillesøster begynte vi med smokk etter nokre få dagar (aldri i verda om eg ville ha ein baby til som ikkje tok smokk), men visste då at ho la på seg før vi begynte. Flaske prøvde vi ikkje før ho var 6 mnd, det var første gong eg var vekke frå ho i meir enn eit par timar. Etter eit par førsøk gjekk det heilt fint. Gav ho utpumpa mm.

Lykke til med smokk- og flaskeforsøk, viss det ikkje går med ein gong, så ikkje gje opp. Prøv ulike smokketypar og prøv igjen etter nokre dagar om det ikkje funkar med det same.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...