Spanskeflua Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Har en leilighet i huset vårt som vi leier ut til en gammel mann han er rundt 75 år. På lørdag kom ambulansen og hentet han, og han er enda ikke kommet tilbake. Han er tidligere hjerteoperert og har KOLS, og bruker oksygen konstant hjemme. Vi har vært så bekymret for han, og vi måtte til slutt ringe en av barna hans for å høre tilstanden. Han hadde fått seg en kraftig lungebetennelse, som KOLS-pasienter ofte får (og oftest dør av). Jeg lurer bare på hvor lenge han klarer å bo hos oss før han må inn på sykehjemmet=( Blir litt lei meg, for han er i tillegg en gammel venn av familien, og vi tilbydde han leiligheten slik at han skulle slippe å bo alene i et annet hus han leide, og slik at han skulle slippe trapper, snømåking ol. Er litt trist, for jeg vet meget godt hvor dette ender til slutt, og KOLS er en grusom sykdom. Får bare håpe at mannen min tar litt lærdom av dette og slutter å røyke!!!
LegallyBlond Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 HUff så trist... Men så flott for ham at han har fått bo hos noen som virkelig bryr seg! Håper han kommer seg noenlunde igjen da, og ikke blir for svekket. KOLS er en skummel sykdom, vasket en sommer på lungeavd på Haukeland og noen av de pasientene jeg så der var god motivasjon da jeg sluttet å røyke høsten etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå