Martee :) Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Fredag skulle jeg stripe håret mitt, meen selvfølgelig ble det GRØNNT!! I dag var jeg til frisøren for å få bort det grønne. Hun brukte visst en ett mildt blekemiddel, men nå er HELE håret mitt ''Tyggis hår'' . Så da lurer jeg på ; Skal jeg bruke hårkur hver dag for å fikse det, eller skal jeg bare bruke det 1.gang i uka som vanlig ? og hva anet kan jeg evt. gjøre for å få det bra fortest mulig? Er litt redd for at allt håret skal falle av jeg nå :S
magen vokser:-) Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 hårkur kan du gjærne bruke hver gang du vasker håret, og med fordel når håret er ny bleket!!! men husk å alltid bruk balsam ETTER hårkuren! vask håret i kveld, med shampo så klart.. :-) og ta i kur, sov m kuren i natt og skyll ut i morgen og ta i balsam.. håret er mye bedre!! lykke til
Martee :) Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. oktober 2008 Hmm... Har akkurat vasket håret med hårkur nå , kan jeg ta i hårkur en gang til og sover med i natt da? Hvorfor skal jeg bruke balsam etter hårkuren egentli ? Takk for svar foresten!!!
casandra1980 Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Fordi det gir fuktighet og lukker håret:) Anbefaler deg hårkur fra frisørsalongen som heter K-Pak,den har hjulpet meg veldig når jeg har overdrevet litt vel med håret mitt.
Girl Next Door Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 Synes du bør ringe dit de "fikset" deg og få kompensasjon om de har gjort håret ditt tyggis, evt. sponsa deg med kur. En frisør burde vel kunne kjenne om det er sterkt nok til å tåle det de tilfører i det, etter at man har fortalt hva man selv har gjort? Og hvis ikke burde de ha farga stripene, ikke bleket derpå, for at du skulle slippe å se grønn ut på hodet. Lykke til uansett.
Popelko Skrevet 13. oktober 2008 #6 Skrevet 13. oktober 2008 ^signerer på k-pak! den har jeg brukt også, hadde samme problem med tyggishår, og den kuren er heeerlig, håret mitt er som nytt
erotica80 *3boys1girl Skrevet 13. oktober 2008 #7 Skrevet 13. oktober 2008 Sov gjerne med kuren over natta:)
Martee :) Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. oktober 2008 Takk for svar og gode tips, alle sammen )
Amabolla Skrevet 13. oktober 2008 #9 Skrevet 13. oktober 2008 En fuktighetskur kan du sove med om natta og den trenger du ikke bruke balsam etter, men en proteinkur skal ikke soves med og den må du bruke balsam etter. Hvis håret ditt er tyggisbleika så trengs det proteiner. Frisøren som ga deg tyggishår bør gi deg gratis hårkur som kompensasjon.
Martee :) Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 13. oktober 2008 Amabolle,en ute-en inne;) : Hva er fuktighetskur og hva e proteinkur ? Jeg har Trevorsorbie - salon x-clusive rescue intensive mask , Strongsexyhair - strengthening & revitalizing trearment og Matrix - intensive masque. Kan jeg bruke en av dem om natten ?
Martee :) Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. oktober 2008 Hmm... Men jeg var temmelig sikker på at jeg kom til å få tyggishår etter dette, pga. at håret mitt var sinnsykt slitt fra før! Og da jeg spurt om hun ikke bare kune farge hele håret mitt, sa hun nei, for det turte hunn ikke. Så jeg føler liksom ikke at det er hennes ''feil'' heller
casandra1980 Skrevet 13. oktober 2008 #12 Skrevet 13. oktober 2008 Å bleke håret er jo en langt verre prosedyre enn å farge det.Så skjønner ikke helt hvorfor hun ikke farget det i stedet?
Martee :) Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #13 Skrevet 13. oktober 2008 Det er jeg ikke helt sikker på . Tror hun sa at det var eneste måten for å få bort grønnskjæret på Men det var ikke sånn vanlig bleiking, tror hun sa at det var en mye mildere sort Uansett så betalte jeg jo bare 200,- Så jeg kommer til å føle meg litt dum hvis jeg går og forlanger en hårkur til 300,- liksom
Amabolla Skrevet 14. oktober 2008 #14 Skrevet 14. oktober 2008 Strong sexy hair sin kur er både proteiner og fuktighet-er en veldig god kur. Den skal du helst ikke sove med og skal brukes balsam etter. Men siden det er fuktighet i den så går det hvis det er kun da du gidder bruke kur;) 200 kr er en god pris-hehe. De andre produktene vet jeg ikke noe særlig om-men se på innholdet/bruksanvisning.
isi* med liten januar spire!! Skrevet 14. oktober 2008 #16 Skrevet 14. oktober 2008 Viss du har bleiket hår, bare pass på og forpigmenter håret (slik at det først blir sånn orange/rødt) og så farg det i en naturlig brunfarge, gjerne lys. Det har jeg gjort nå som jeg gravid. Jeg er ikke frisør, bare går ofte hehe. Kerastase har en veldig god nattkur. Ta den i om kvelden, dusj om morgenen med en fuktighets shampo og kur + balsam. Det du kan gjøre om kvelden/ettermiddagen viss du vet du ikke skal ut blandt folk. Ta maaaaasse silke olje i håret. Det hjelper. Jeg prøvde det i aldeles fortvilelse, og det hjalp altså. Men ser jo helt forferdelig ut. Hehe. Lykke til!!!
Martee :) Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #17 Skrevet 14. oktober 2008 Hmm .. Har ikke silke olje, og nermeste frisør er laaangt unna Men funker oliven olje ? Hehe, har hørt at det skal være bra for håret
blå+? Skrevet 14. oktober 2008 #18 Skrevet 14. oktober 2008 frisøren din skulle ha klart å korrigere grønnskjæret uten å måtte bleike det.. jeg har ALDRI måtte bleiket et hår med grønnskjær. og hun skulle også ha forpigmentert det først, så hadde ikke dette skjedd. så synst absolutt du skulle ha gått tilbake og fått en form for kompensasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå