Gå til innhold

Jeg lever av barnebidrag og stønader.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har 3 barn med tre forskjellige menn. Alle tjener drittbra.

Anbefales! Hehe. ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper det var et køddeinnlegg...

Skrevet

Om det er seriøst så må jeg si rett ut at jeg misunner deg litt:-) Om du lever på bidragene så regner jeg ikke med at du jobber, og da har du sikkert mye verdifull tid sammen med barna dine.

Skrevet

Jeg tuller ikke.

Vet det høres nok litt rart ut, men økonomisk utgjør det MYE for en aleneforsørger (har 14 000,- pr. mnd. bare i barnebidrag fra fedrene til barna) så kommer de andre stønadene i tillegg!

Ja, det anbefales samme hvor dumt det høres ut, hehe. ;o)

HI

Skrevet

Jeg og synes det høres ganske bra ut... Har snart 2 barn med samme lavtlønnete udugelige mann som jeg ikke klarer å gå fra fordi jeg elsker han tross alt.. Lurer ofte på hva jeg har rotet meg opp i for et liv!

Skrevet

hva som er så gjevt med det da?

jeg tjener dritbra, og kan fint klare meg uten noe mann, men det er jo fint at mannen min som jeg lever med faren til ungene mine, tjener drit bra han også. ellers er det temmelig drit bra å dele på jobben med de søte små, og enda mer drit bra er det å dele på gledene, å begge kjenne på en enorm stor kjærlighet og dele hundrevis av smil fordi vi synest det er så vanvittig fint å dele ungene våre.

for å være helt enig er ikke det bare drit bra, det er fantastsik bra :-)

Skrevet

Stemmer det. Har ikke jobbet en eneste dag etter at jeg fikk sistemann. Men han er riktignok bare 15 mnd.

Mye verdifull tid som jeg ikke hadde kunnet unne meg selv, hadde det ikke vært for denne situasjonen.

HI

Skrevet

Så fint for deg da :o)

Og sånn kan du holde det gående til den minste har fylt 18 år. Men det er da du kommer til å slite - for at du i løpet av 18 år ikke har giddet løfte på rævva og fått deg en jobb. Det er mange år å være borte i fra arbeidslivet det - sliter da med å få deg en jobb.....

Men du satser kanskje på at ungene dine skal forsørge deg når eks-kjærestene dine har sluttet med bidragene?

Skrevet

Du er ikke alene. Jeg også gjør det, og har nesten 30 000 utbetalt i mnd, alt inkl.

MEN ingen vet den egentlige årsaken, for den skriver jeg ikke her. Da høres det plutselig ikke så flott ut, nemlig. Kan si såpass at det er lite av rævsitting.

Skrevet

Dette innlegget ble jeg ikke særlig klok av. Kunne du være litt mer eksplisitt, anonym 22.11?

Skrevet

Jeg også lever på bidrag og stønader fra staten. Det var vel det jeg skulle skrevet.

Grunnen sier jeg dog ikke, for da høres det jo ikke like flott ut lenger....

"Alle" tror jo at enslige mødre er så rike, så derfor heller jeg bare bensin på bålet her. Men tror få ville vært i min situasjon, likevel.

NN 22:11

Skrevet

hehehe.. greit at du anbefaler det, men ser man bort fra det økonomiske høres det overhode ikke ut som en situasjon jeg kunne tenkt meg..

Skrevet

fint for deg! men jeg vil heller ha samboeren min og være to om å ta oss av våre barn enn disse stønadene! da jobber jeg heller:)

Skrevet

30 000 utbetalt? Og jeg jobber ræva av meg og får 25 000 utbetalt hver mnd. Skal si Norge er et flott sted for de som ønsker å snyte på staten. Ikke rart halve lønna går til skatt!!!! Og du som har tre barn med tre forskjellige menn... det er jo charming. NOT. Tipper julaften, bursdager og ferier er rene idyllen.

Skrevet

Ikke snyter jeg, og ikke snylter jeg. Og jobber ræva av meg gjør jeg også. Forskjellen er bare at for meg er inntekten stønader(og jeg kan ikke hjelpe for at BF tjener godt og dermed bra bidrag, og ikke gidder hjelpe til med barna), og for deg er det nok fra inntektsgivende jobb. Og en ting til; noen av de stønadene jeg har, har også par med barn rett på, om de er i samme situasjon som meg og mine barn.

Det du har, som ikke jeg har, er en karriere hvor du KAN gå opp i gradene(mest sannsynlig). Det gjør ikke jeg. Og den dagen jeg skal ut og jobbe(ja, den kommer), så har jeg gått glipp av ansiennitet, mange trinn på karrierestigen, og har "gammel" og ubrukt utdannelse. Og havner nederst på lønnsstigen. Mye lavere enn 30 000, eller 25 000 for den saks skyld.

Dette er ikke noe jeg har valgt frivillig, men det er mine barn det er snakk om, og da vil jeg ta det selv for barnas skyld. Kunne nok overlatt det totalt til staten, men syns mine barn fortjener en mamma som tar seg av dem.

NN 22:11 igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...