Gå til innhold

Hekser, dere som ser! (og andre som vil si hva de mener=

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp meg og ta en avgjørelse...

Jeg søkte på det jeg hadde lyst til å få utdannelse som, og kom inn på førsteønsket mitt.

Jeg gledet meg veldig til å komme igang og ta denne utdannelsen, men nå sliter jeg.

Det er ikke selve utdannelsen som er problemet, for jeg kunne fortsatt tenke meg den. Problemet er at jeg måtte flytte langt fra hjemme.

Jeg har flyttet til en plass hvor jeg ikke har noen venner eller noe slekt fra før av. Jeg vet jo at jeg må prøve å komme meg ut å bli kjent med nye folk, men jeg gjør det ikke.

Jeg sitter bare på hybelen å gråter å tenker på de gamle vennene mine og familien min hjemme. Jeg savner de så utrolig mye!

Dette går utover skolearbeidet mitt. Jeg greier ikke konsentrere meg om lesingen som er så sentral ved denne utdannelsen.

Jeg har klaget til mamma helt siden jeg flytta, og hun var så snill at hun ville sponse meg med billetter så jeg kommer meg hjem hver helg. Men dette er et så stort tiltak, det blir nesten bare reising og ikke noe tid hjemme. Det er kjempe vondt når jeg må dra på hybelen igjen, jeg sitter å gråter hele veien nesten.

Har tatt opp med mamma og pappa at jeg ønsker å flytte hjem igjen. Pappa ble kjempe sur, for han mener at når en begynner på noe så MÅ en fullføre det, hvis ikke så er en en liksom en taper.

Jeg tørr ikke klage mer til pappa. Men jeg klager masse til mamma, og synes veldig synd på henne som må gå rundt å høre på den klagingen min når hun er veldig utslitt etter arbeid og har mine søsken å ta seg av i tillegg. Jeg har sagt til henne at jeg kan være truende til å ta livet mitt dersom jeg må være her jeg har flyttet nå og gå på skole. Jeg har nesten knust ting før jeg skulle dra etter ei helg hjemme fordi jeg er så lei meg og fortvila.

Jeg har nå tenkt tanken på å søke meg en jobb på butikk eller barnehage et år, så jeg får bo hjemme. Problemet er bare det at det ikke kommer til å bli noe lettere for meg å flytte igjen til neste år, og utdannelse må jeg jo ha. Det tar seg ikke ut å slutte på skolen for så å begynne på det samme igjen året etter heller. Det jeg har tenkt å utdanne meg som har de ikke på nettbaserte studier. Jeg greier ikke gjøre noe nå. Vil bare hjem!

Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du?

Du trenger å ta deg sammen og bli stor jente!

Du er vel ikke alene student der?

Istedenfor å være mammadalt i helgene, må du være sammen med andre studenter og få venner. Det er helt sikkert mange hyggelige studenter der som du kan få det morsomt sammen med.

Tørk tårene og begynn å se på de andre, så finner du en å si hei til hver dag!

Lykke til :)

Skrevet

Følg hjertet ditt. Hva vil du aller innest inne?

Skrevet

Går ut fra at du begynte på studiene nå i høst.

Det er litt tidlig å gi seg nå.

Gi deg selv frist til jul for å trives.

IKKE dra hjem hver helg, prøv heller om du kan være litt sosial. Det er ikke like lett når man er alene med barn, men det finnes kanskje flere alenemødre (og -fedre?) der som du kan komme i kontakt med. Eller invitere medstudenter på middag/søndagstur/museumstur. Alt må ikke foregå på kveldstid, og mye kan gjøres med barn.

Det er dumt å ikke bli det man har lyst til fordi det er litt stusselig i begynnelsen, for begynnelser er aldri lette. Ting tar tid, men ting blir bedre etterhvert.

Lykke til med studiene og med å finne nye venner (de finnes der, du må bare oppdage dem)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...