Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Noterer meg at de som var mest detaljerte i sitt svar på at ungen over 1 år er for store til tåteflaske faktisk synes det er helt greit med smokk til unger over denne alderen. hmmmmm snodige saker......
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Det er ikke det samme jo... Tåteflaske er for å gi drikke til de som ikke klarer drikke av glass eller kopp,og smokken er for trøst liksom.... Småen her drikker av glass og tutekopp,og bruker smokk når han skal sove... Han er 17 mnd..
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 Synes unger er for store for både flaske og smokk når de bikker året jeg, men hvem lå på sofaen her i stad med flaske tro?? Joda, det var min 2,5 åring hehehe *skammer seg*
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 Og jeg må bare si meg enig med deg, det er AKKURAT det samme å gi flaske som trøst og kos som å gi sutt..
mai mammaen til to Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 dumle hvorfor er det greit å bruke tutekopp da? er ikke det for små barn som ikke klarer å drikke av glass og? min jente bruker ikke smokk har aldri gjort det... men en flaske med litt melk i på sofaen før hun skal legge seg, det er kos for henne... så hva som er så farolig med det? hva som er verre med det enn en smokk?
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #6 Skrevet 13. oktober 2008 Tåteflaske til en 2 åring er IKKE for å gi drikke. Det er 10 min kos i løpet av en hel dag. Fortell meg hvor mange unger som bruker smokken mindre enn 10 min pr dag.
♥Dumle♥ har tre søte små♥ Skrevet 13. oktober 2008 #7 Skrevet 13. oktober 2008 Min klarer ikke håndtere glass helt på egenhånd,derfor tutekopp. Kan drikke av glas med litt hjelp. Jeg syns ikke det er det samme å bruke smokk og å gi tåteflaske når ungene er over f.eks 1,5 år. Deter ikke noe farlig med tåteflaske,men jeg er litt imot det der å gå tilbake et steg,når en først har begynt å drikke av glass,så er ikke flasken tilgjengelig i dette huset lenger.
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #8 Skrevet 13. oktober 2008 Så da kan man faktisk dra det så langt som å si at det ikke er det samme.... for smokken er kun en dårlig vane, mens tåteflaske er for å gi barnet drikke?
prekæs Skrevet 13. oktober 2008 #9 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg forbeholder meg retten til å synes at tåteflaske og smokk er kvalmt så lenge ungene kan hente det selv, snakke og gå. På lik linje med de som synes amming er kvalmt når barna kan det samme:P
Miss Foster Skrevet 13. oktober 2008 #10 Skrevet 13. oktober 2008 Smokk er ikke greit i det hele tatt mener jeg. Den er til for at foreldrene skal slippe å høre ungen skrike. Ellers så har jeg et tantebarn som faktisk fikk juice på tåteflaske til hun var 9 år...... for kosen sin del.......
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #11 Skrevet 13. oktober 2008 ja men da er jo du ivertfall enig med deg selv hehehehehe
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #12 Skrevet 13. oktober 2008 Dumle det er det dummeste jeg har hørt! Her i huset har flaska fungert som trøst. Ville aldri ha smokk eller tott...
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 13. oktober 2008 #14 Skrevet 13. oktober 2008 Så når min premature jente fikk smokk på neo så var det for at pleierne ikke ville høre henne skrike? Takk for verdifull info.
fox`y Skrevet 13. oktober 2008 #15 Skrevet 13. oktober 2008 mine bruker kunn smokk og kos når de skal sove. Men har vært heldig der med flaske,for ingen av mine gutter har vært begeistret for d. at de koser seg med en flaske eller smokk når de er hjemme hva er problemet med d??? Men syns når de nermer seg3- 4 år å går å sutter på flaske hele dagen, må vi som foreldre ta tak i d..
FrøkenSprøken Skrevet 13. oktober 2008 #16 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg har ikke noe problem med å innrømme at guttungen her i huset får flaske med vann enda, selv om han er 2,5 år gammel. Han slutta med smukk da han var 4 mnd gammel, og har egentlig bare brukt flaske om natta slik at han selv kan forsyne seg med drikke når han våkner og er tørst, men nå den siste tiden har han bedt om å få flaska når han vil ha litt kos og nærhet. Den er aldri med bort på besøk hos folk, aldri i barnehagen, og brukes bare når han er trøtt og sliten, lei seg eller skal sove. Jeg klarer ikke å se at det er værre enn smukke? Smukker er noe mange barn går med dagen lang, og den kan brukes mens de leker eller gjør andre ting. Mange barn lærer seg å snakke gjennom en smukk. Vi bruker kun flaska som ekstra kos dersom han trenger det, og som trøst når han skal legge seg alene. Så lenge det er vann på flaska ser jeg virkelig ikke problemet?!?!?!
fox`y Skrevet 13. oktober 2008 #17 Skrevet 13. oktober 2008 jeg fikk faktisk anbefalt smokk for begge mine gutter hadde veldig stort sugebehov pga kraftig kolikk/kiss kidd. å må ikke tro de ikke skriker for at de har smokk. makan!!!!
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 13. oktober 2008 #18 Skrevet 13. oktober 2008 Smokk er for at foreldre skal slippe å høre på skrik??Haha
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #19 Skrevet 13. oktober 2008 Haha, hør her dere som ikke er glad i smokk: Lillemor har aldri vært særlig glad i smokker, men flasketuten derimot har hun ELSKET fra første sekund Så derfor har jeg LAGET EN HJEMMELAGA SMOKK av en flasketut! Hun er så søt med den store saken i munnen, haha )
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 13. oktober 2008 #20 Skrevet 13. oktober 2008 Har ikke lest tråden du refererer til HI, men "blander" meg alikevel Min mening er, at barna godt kan kose seg med tåteflaske, selv om de er over året. Ser ikke problemet med det jeg. Å få en flaske melk på sofaen, før tannpuss, og legging, er mye kos for en liten tass. Og smokken, er faktisk anbefalt babyer under 1 år, da det kan være med på å hindre krybbedød! Og veeeldig mange unger har et sterkt suttebehov, og for at mamman skal slippe å ha puppen ute konstant (de som ammer da) så er det godt for alle, at baby har smokk. Etter året, så er det helst barna som ønsker å fortsette, da dette føles trygt, og godt for dem, når de får tutte. Og hva er problemet egentlig?? Er vel ingen som tar skade av disse tingene vel?? Så lenge de slutter "i tide" for å unngå skjeve tenner, og ikke bruker saft, og juice i flaskene hele dagen?
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #21 Skrevet 13. oktober 2008 For meg personlig så driter jeg i om noens unger bruker smokk til de er 10 år. MEN når plutselig grensen for tåteflaske går ved max 1 år og det er helt greit med smokk til fylte 3 må jeg jo spørre om folk ikke ser lenger enn sin egen tipp dvs nesetipp:)
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 13. oktober 2008 #22 Skrevet 13. oktober 2008 Mine tuller har aldri brukt smokk men bruker flaske. Alle har forskjelliger erfaringer da vi har forskjellige unger med individuelle behov Enda godt er det =0)
SokkeLaila Skrevet 13. oktober 2008 #23 Skrevet 13. oktober 2008 ..ajaj.. Min lille er 13 måneder gammel og jeg har i GOD tro gitt henne flaske tildags dato.. Ser jo nå at det er jo en graverende DIB-feil..! Hun klarer ikke å drikke så godt av tutekoppen, men er ei veldig tørst jente, så av flaska drikker hun mye.. Vi øver og øver på tutekoppen, men flaska henger ved gitt! Nå blir det andre boller; tutekoppen SKAL frem -uansett om ungen blir dehydrert eller ei! Rett skal da være rett..!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå