Gå til innhold

Min fødselshistorie:)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille Noah ble født på fredag, han var 47 cm lang og 3140 gr.

Fødselen startet med vannavgang kl. 5.00 på fredags morgen, jeg hadde noen småe rier men de var ikke vonde. Tok kontakt med føden og ble enig med jordmor at jeg skulle komme inn for å få sjekket fostervannet og at alt var bra. Jeg regnet med å bli sendt hjem siden fødselen ikke var ordentlig i gang. Vi ordnet barnevakt til treåringen og så kjørte vi innover.

Men lillemann i magen hadde bæsjet i fostervannet så vi måtte bli der. Ble sjekket, men hadde bare en cm åpning og var ikke moden. Halv ett fikk jeg en modningstablett, skulle bli satt på drypp når jeg var moden og fått tre cm åpning. Riene tok seg sakte opp, de ble stadig sterkere og mer smertefulle. Rundt klokka fire tenkte jeg at skulle de første tre cm være så vonde SÅ SKULLE JEG HA EPIDURAL NÅR JEG FIKK DRYPP. Dette makter jeg ikke............. det var hektisk på føden så klokka fem ble jeg sendt i dusjen. Riene kom etter hvert som kastet på meg, Ut av dusjen og inn på fødestua klokka seks, og jeg ga klar beskjed til jordmor at nå ville jeg ha dop, uansett hvor umoden jeg var. Ok sa hun men tror vi sjekker deg først. Ble sjekket kvart over seks: Oii her er det jo syv cm åpning. Jeg satt på kne i fødesenga og supte lystgass for harde livet, mens min kjære fuktet panna mi med kalde kluter. det var da jeg begynte å lage lyder jeg ikke visste jeg kunne......

Halv syv var det full åpning, jeg la meg på siden i senga og begynte å trykke. Klokka 18.47 var vår lille gutt ute. Han var helt fin, 9 poeng på apgar testen og helt nydelig:)) Var litt satt ut av at det hadde gått så fort men veldig glad for at det var overstått, og litt stolt over å ha klart det uten epidural.

Ble ei lang fødselshistorie og litt rotet, men er fremdeles litt i ørska. Nå koser vi oss med amming og soving:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med lille Noah=)

 

Lykke til videre, kos dere!

Skrevet

Gratulerer så masse med lille Noah:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...