Gå til innhold

Ang å slutte med flaske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har gjort noe dumt tror jeg. Han får melk før han skal sove, både på dagen og på kvelden. Han er nå 10 mnd. Burde jeg prøve å venne han av med det? Noen som har noen tips? Han sover så utrolig bra. Så jeg har jo ikke lyst å slutte med det, men føler vi burde det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg synes du burde venne han av med det, iallefall om kvelden, og da er det sikkert like greit å venne av å sovne på flaska på dagtid også. Vi gjorde det sånn når vi skulle avvenne å sovne på puppen at hun fikk flaske i sofaen oppe før vi gikk og pusset tenner, og så ned i seng. I motsetning til tidligere pupp på sengekanten. Lykke til, du skal se at det går bra.

Eldste fikk pupp på sengekanten til han var stor gutt, lurer på om han fikk helt til han sluttet med pupp da han var over 2 år, og han har i dag utrolig dårlige tenner. Om dette har en sammenheng vet jeg selvfølgelig ikke

Skrevet

Så lenge melken kommer før tannpussen om kvelden ser jeg ikke problemet med at ungene får lov til å bruke flaske lenge. Eldste vår fikk flaske om kvelden til hun var 3 1/2.

Skrevet

Kan du ikke bare gå inn å pusse tennene hans før han sovner? De spytter jo ikke ut etter tannpussen uansett, så en ekstra tannpuss på senga kan jo ikke skade? (Hvis det var tennene du tenkte på, da)?

Hvis ikke, rutiner, rutiner, rutiner og rutiner ved kveldsmåltidet.

Skrevet

Jeg tenkte på tennene ja... Og at kanskje det var noe jeg burde venne han av med. Kanskje prøve å gi melk i stue så pusse tennene o legge han. Tror dere det blir kaos av det. Eller kan det gå bra? Noen som har gjort som meg?

Skrevet

Kan vel hende det blir noen protester de første dagene, men du må bare være konsekvent. Kanskje han kan få en flaske med vann i senga, dersom det er selve flasken han vil ha? For er han mett, så sovner han nok. Lykke til.

Skrevet

Ja, har gitt melk i stua, pusset tenner og så lagt henne. I begynnelsen drakk hun ingenting i stua- fikk mat på kvelden, og hadde drukket 1/2-1 time tidligere, så det var ikke synd på henne. Men når hun forstod at hun ikke fikk noe på sengekanten tok hun godt av det hun fikk oppe i stua før tannpussen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...