babygullz <3 vilde Skrevet 13. oktober 2008 #1 Skrevet 13. oktober 2008 Nå har jeg fått med meg at sæd inneholder dette stoffet som brukes også på sykehus til å modne libvmoren(var d prostaglandin d het?) derfor er samleie et bra kjerringråd da. Stimulering av brystvortene frigjør et eller aent hormon som er det hormonet som får kick på riene...Så vet vi hvorfor det blir gitt som kjerringråd.. men hva med disse andre rådene da? Kanel, sterk mat, aktivitet(gå tur, gå i trapper, hoppe tau, vaske vinduer, osv) bitter lemon, ananas, osv...Hvorfor skal disse rådene være brukbare? hva gjør dem? Modner kanel fx? Er nyskjerrig på hvorfor dem blir gitt som kjerringråd seh:)
skomring Skrevet 13. oktober 2008 #2 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg lurer også på hvordan de siste du nevnte der skal fungere.. Men er jo også bare kjerringråd, babyen kommer vel uansett ikke før den er klar for det. Jordmoren min sa til meg at det som ofte skjer når gravide begynner å stresse med husvask, tauhopping tak og vinduvask osv for å få i gang fødselen, er at de i stede blir stresset og blir gående i flere dager med vonde masrier før de faktiske riene kommer.. Jeg skal gjøre alt av husvask, men skal ta det med ro og bruke lang tid på det, i hvert fall ikke stresse:-) (vil ha det helt rent til babyen kommer) Så får jeg heller prøve å spise kanel, chili osv når det nærmer seg termin:-)
Virrus og Guttene + spiren <3 Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 det å gå skal jo være med på å få ungen lengre ned i bekkenet ved hjelp av den berømte tyngdekraften Dette blir man jo rådet til på sykehuset og... gå gå gå!! et annet kjerringråd er jo å spise en tungt fordøyelig middag, dette tror jeg er pga da må tarmene og resten jobbe litt "ekstra" noe som derigjen kan ha påvirkning på magen ellers
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #4 Skrevet 13. oktober 2008 med det spiselige vet jeg ikke.. Men når det gjelder aktivitet, gå turer, lett husarbeid f.eks.. så hjelper det kroppen og føre barnet nedover i bekkenet. forøvrig blitt frarådet å hoppe og gjøre tungt husarbeid, ikke bra for bekkenbunnsmuskulaturen. lykke til.. Her funket det med sex gikk også en rolig tur..
MammaTilToSmå Skrevet 13. oktober 2008 #5 Skrevet 13. oktober 2008 Nå er gutten min 7 mnd alt, men jeg er bare innom sidene for nysgjerrigheten. ) Ingen kjærringråd funket for meg. Jeg hadde termin 1. mars i år, men ble igangsatt 14.mars! Og da hadde jeg prøvd de fleste råd, men som sagt, intet virket. Men det er jo lov å prøve da. Sex er vel det beste rådet. ) Lykke til.
babygullz <3 vilde Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. oktober 2008 Aha! Da vet jeg d da..men er ganske nyskjerrig på dette med kanel og sterk mat ass...Prøvde å spise kanel med grøt,, men smakte jo fysjomfej, og svei som bare juling=( så jeg ga opp d, og jallefall når jeg ikke har peiling på hva d skulle være godt for engang, så orker jeg ikke tvinge d i meg=)
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 13. oktober 2008 #7 Skrevet 13. oktober 2008 Jeg må si jeg har ingen tro på alle disse kjerringrådene, selv om jeg bruker kjerringråd til mye annet Bortsett fra bringebærbladte som er med å hjelpe livmoren til å trekke seg sammen etter fødsel etc. så kommer jeg ikke til å prøve noen av de. Tror det ikke er så mye å gjøre med, bebien kommer når den kommer -tror det gir bedre effekt å hvile seg og samle krefter så man kan yte maks når fødselen starter Jeg får jo ikke prøvd det rådet som er det eneste jeg har noe tro på, å få fortgang i ting med sex siden jeg er singel, buhu!! ;D (selv om visstnok orgasmer på egen hånd skal være bra også for å trene og modne livmoren), det er jo ikke helt det samme!)
Popelko Skrevet 13. oktober 2008 #8 Skrevet 13. oktober 2008 det der med at sæd kan få i gang noe stemmer sikkert, men ei venninne av meg "forska" litt på der, altså sikkert leste litt rundt omkring, og du må visstnok ha 200 glass med sæd for at det skal ha noen effekt...hehe... begynner du å bli lei nå babygullz?
Gjest Skrevet 13. oktober 2008 #9 Skrevet 13. oktober 2008 SÆD: Mannen må ha orgasme 25 ganger på rad for å komme opp i mengden det er i de tablettene man får. KANEL: Ifølge min mann er Kanel rett farlig å spise alene eller i store mengder. Mange bruker kanel til å tette radiatorer på biler. Kanel og vann klomper seg å blir som en stor tyggegummi som etterhvert blir stiv. SEX: Om man vil prøve å sette i gang fødselen må man ha sex 3 ganger daglig i 5 dager. GÅ TUR: Gir som regel bare kynnere om man ikke kobinerer dette med noe annet. Det er først om riene har startet det hjelper med å gå tur for å få riene skikkelig i gang. STERK MAT: Gir deg bare halsbrann å mye toalettbesøk iløpet av en natt. BRYSTVORTESTIMULERING: Om dette skal hjelpe å framskynde riene må man holde på i over et døgn å kun stoppe mellom hver kynner som kommer. Slapp av,ta deg et bad...Få tatt en kroppsmassasje,manikyr,pedikyr...Pamper yourself!
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 14. oktober 2008 #10 Skrevet 14. oktober 2008 Min JM sa til meg at det var helt meningsløst å løpe i trapper, vaske hus og lignende. Det eneste du oppnår med det er å bruke opp kreftene du trenger når du skal føde. Det er først når ting er igang at det hjelper å bruke tyngdekraften. Det hun derimot sa var lurt var å gå seg en liten tur hver dag, rett og slett bare for å få litt energi og frisk luft. Om det ikke setter igang fødselen så har vi hvertfall ikke vondt av det (med mindre man har kjempebekkenløsning da).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå