Gå til innhold

All respekt til alenemødre!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde i dag en usedvanlig grinete sønn i dag. Ble hentet i barnehagen ved 16-tiden og var grinete eller hylte frem til kl 1730 da middagen endelig sto på bordet. Ikke lett å lage mat med en som står og drar deg i bena eller er ute på jakt etter noe å leke med som han vet han ikke får lov til. Samboeren min har vært på kurs i dag så kom ikke hjem fra jobb før litt over 18. Umulig å beskrive hvor deilig det var å overlate poden til far i noen minutter da.

Mitt poeng er at alenemødre, egentlig aleneforeldre, står det mye respekt av hos meg. Dere er helt fantastiske som klarer å passe på disse barna på egenhånd. Så i dag sender jeg drøssevis av gode tanker til alle der ute som gjør en fabelaktig jobb:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ååå så koselig da:-)

tar til meg all ros jeg kan for tiden:-)

men, er en måte å leve på det og, og selv om man er to så er det tungt:-)

men, man lærer seg å takle det å være alene og sitte med "alt" ansvaret selv, nyter iallefall kveldene når gutta har lagt seg:-)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det tenker jeg noen ganger også! Men jeg har vært alenemor en stund, og kjenner slitet. Men man lærer seg det også. Alt går, når man må. Vi har alle våre måter å takle ting på, og noenganger tror jeg at jeg ville taklet alene-rollen bedre, enn når vi er to... det er så lett å gi fra seg ansvaret, nesten litt skummelt... hehe :o)

Men ja, all ære til aleneforeldre!

Skrevet

Ja, denne skriver eg under på. Her i huset er vi to, men pappaen jobba 1 veke på og 1 veke av. Og annankvar veke tenkjer eg "så utruleg flinke aleineforeldre er"!!

Skrevet

tar til meg all ros jeg også :-)

Ellers er det ikke noe slitsomt med to små, men i det siste har jenta trasset skikkelig, å minstn blitt et lite bøllefrø så har vært litt kaos her. Godt å se at man "får lov å bli lei å slitn" når det står på som værst :-)

Skrevet

Takk=) Men jeg synes ikke det er slitsomt, jeg. Er ikke vant til noe annet=)

Skrevet

Takk for d du:) Selv om jeg har vært alene hele veien så synes jeg d er veldig slitsomt til tider, og spesielt nå med en gutt i 3-års trassen:S..Skulle gjerne hatt en mann her når d står på som værst hehe;) Men en klarer alt en må.)

Skrevet

Tusen takk:) Men jeg er vel den siste som kan klage på noe som helst....Har en engel til datter, og det gjør foreldre"jobben" veldig lett(enn så lenge....)

Skrevet

Takk:)Er ikke alltid enkelt,men sånn er det;o)

Skrevet

Jeg er alenemor annenhver måned da sambo reiser til sjøs.

De første dagene etter han er reist er litt tunge. Mest fordi jeg savner han, men også fordi det er greit å kunne gjøre ting uten å måtte skaffe barnevakt eller ta henne med. Etter noen dager tenker jeg ikke så mye over at jeg "må" ha henne med meg alle veier eller "styre" med barnevakt. Det er bare slik det er annenhver måned. Men i dagene før han kommer hjem, gleder jeg meg til å få litt avlastning. Snuppa er som regel blid og fornøyd, men må si det er ganske deilig å slippe å ta kveldsstellet hver eneste kveld. Føler meg litt ond som sier det, men sånn er det. Dessuten så er han så mye vekke fra henne, at det er bra for begge to at de tilbringer tid alene, også på kvelden.

Ja, all ære til de som er aleneforeldre hele tiden:-)

Skrevet

Takk takk! kan ikke si det er lett nei. med to under 3 år alene. drømmer om å sove lenge en morgen. hadde vært godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...