Gå til innhold

Britax bilseter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen erfaringer? Jeg skal snart kjøpe sete nr 2. Synes at BeSafe Combi er så rett i ryggen...

Videoannonse
Annonse
Gjest irismor
Skrevet

Vi har britax men husker for all del ikke hva det heter.

Men på vårt sete så er det en sånn "kloss" under som du kan sett i stilling forover. Da tipper du setet slik at barnet ikke sitter så rett. Det er etn forovervendt sete.

Skrevet

Vi har multitech setet og det kan stå forover eller bakover til 24kg hvis jeg ikke husker feil. Syns det er mye bedre enn den eldre modellen som ikke har så mye støtte rundt hodet (den selges også fortsatt og er en del billigere). Vi har det bakover nå og har vippet ut en "dings" under og da er setet fortsatt ganske rett i ryggen, men det er sjeldent hodet til mini faller fremover når han sover likevel.

Skrevet

Jeg kjøpte multi-teck i går, og snuppa sitter som en konge i den! Hun er iallefall veldig fornøyd:) Har bare tatt en liten kjøretur med den så langt, men hun sovnet allikevel. Var litt bekymret for at den kanskje var litt vel rett i ryggen, men det gikk kjempefint. Hodet falt ikke fremover og det var god støtte i nakken og på sidene.

Skrevet

Både Multitec, Secura og Hi way er supre seter.

MT har veldig lang brukstid, og kan snues med kjøreretningen også, når mange synes er en fordel når det investeres i ny bilstol.

Vi har akkurat hatt en lan rundt med undersøkelser, lesing og prøving før vi kjøpte stol nr 2 til minsten på 8 mnd.

Den stolen vi endte opp med var den jeg hadde avskrevet helt, av samme grunn som du nevner.

Vi hadde Izi kid til eldstemann, og det er samme som combi bare rent bakovervendt. Da syntes jeg det var for bratt, og at hodet hans datt frem når han sov. Ikke bra.

Men jeg valgte å la meg overtale til å prøve det i bilen når vi var for å handle stol - og det har ikke noe brattere sittevinkel enn f eks Britax Fixway eller Britax multitec som jeg prøvde i samme slengen.

Jeg fikk med en tilhørende "kloss" til å legge under setet i front, slik at det vipper enda mer bak.

Minsten sover som regel når vi er på biltur, og vi har ikke noe problemer med at hodet henger og slenger.

Multitec valgte jeg bort, fordi det ble for lavt i bilen vår og jr så ikke ut av vinduet. Det var mye av grunnen til at vi byttet fra babysetet nå - han hylte når han satt i det og så ikke noe som helst.

Der er HTS suverene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...