Gå til innhold

Bandasje - KS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge ventet dere før dere fjernet den helt og bare gikk med såret - og da også dusjet med såret "opent".

Jeg har litt problemer med å tro at det de sa til meg er lenge nok....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker ikke helt når jeg sluttet men noen dager etter hun tok stftene. Når jeg følte det var ok ikke bruke det mer.

Skrevet

Jeg tok den av den dagen de tok stiftene.

Bare føltes ut som alt skulle rakne.. men bare føltes sånn:D

Skrevet

det er jo ulikt når man tar stiftene... noen dag fem andre senere...

jeg har ikke stifter....

Skrevet

Hadde ikke stifter, jeg heller. Tok av bandasjen på sykehuset etter tre dager, da satt det igjen strips eller tape som holdt såret sammen, de lot jeg sitte til de falt av av seg selv etter ca to uker.

Skrevet

Jeg gikk med bandasje helt på første 1-2 ukene. etter det gikk jeg over til å gå med såret åpent når jeg var hjemme, og hadde muligheten til å lufte eller ha noe løst over. Skulle jeg ha på bukse som satt tett over såret hadde jeg bandasje på..

Nå lukket ikke mitt sår seg helt før etter 4 mnd (hadde en del trøbbel med det.. bl.a. åpnet det seg og pøste ut blod når de tok stiftene =/ ) så jeg brukte nok bandasje en del lenger enn vanlig :)

Skrevet

Husker ikke, men det var ikke lenge. 3 dager kanskje? Hadde i hvertfall tatt den av innen jeg dro hjem fra sykehuset. Dekket ikke til i dusjen heller. Lot bare lufttørke uten å styre så fælt med det. Grodde kjempefint og raskt på meg, enda jeg ikke har verdens beste grokjøtt.

Skrevet

Hadde heller ikke stifter..

Skrevet

Jeg hadde aldri bandasje - dusjet også samme dag som jeg hadde tatt keisersnittet uten noen form for beskyttelse. Gikk greitt det. Jeg hadde stifter.

Skrevet

Jeg hadde ikke stifter, ble sydd med innvendige sting.

Hadde på bandasjen til jeg dro hjem 3. dagen. Da fikk jeg bare på noe plaster. Det hadde jeg vel på i to dager.

Hvis du ikke har åpent sår, så kan du bare ta det av. Bare pass på å lufte det inni mellom, spesielt når du har dusja.

Skrevet

Jeg hadde heller ikke bandasje lenge, men fikk et tips om å bruke truseinnlegg/bind mellom magen og trusen/buksen hvis det senere begynte å væske. Det er viktig at det er skikkelig tørt slik at det ikke henger seg opp i noe. Hadde slike strips og de falt vel av av seg selv etter et par uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...