Gå til innhold

Min fødsel(ikke for alle)lang)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stod opp fredag morgen og hadde masse rosa slim, men ingen rier. Trodde egentlig jeg ikke skulle komme i gang denne dagen heller, var jo 5 dager på overtid og nesten gitt opp håpet. Reiste derfor på skeidar og handlet inn noen nye lamper og gikk litt å myste i masse butikker.

I sekstiden kjente jeg at kanskje det var noe på gang, men det var veldig svakt, bare murring tenkte jeg. Kl ni sendte jeg ungene til barnevakt med mannen tilfelle det skulle være noe. Mens han var vekke begynte jeg å blø ganske mye, så da ringte jeg på føden. Syns det var ekkelt med så mye blod. Fikk beskjed om å ta meg en tur for sikkerhets skyld. Var på sykehuset 2245 og fikk konstatert 3cm åpning. Ja da reiser vi hjem sa jeg. Vil ikke gå her i timesvis å vente på å komme igang. Nei du må nok bli her sa jormor, du er nok igang.

Kom inn på fødestue ca kl 2330 og lå der og kjedet meg. Klokken ble 1 og ingenting skjedde. Sa til gubben at han bare kunne reise hjem å sove, dette tar nok laang tid. Jordmor sa seg enig i det, men sa det at det kunne gå fort og, så han bestemte seg for å bli(heldigvis). Kl 0130 begynte det endelig å skje noe, riene var skikkelig vonde og lange. Ringte på jordmor og sa at nå vil jeg ha epidural, nå er det skikkelig vondt. Hun undersøkte meg og hadde "bare" 4-5 cm åpning, men ringte på anestesilegen med en gang. De kom ganske fort og jeg fikk epidural(det kunne jeg spart meg). Kl var 0215 og nå skulle jeg ligge i ro på siden i minst 20 min for at epiduralen skulle virke. Det var jæ***g for å si det rett ut. Riene haglet og epiduralen hadde ingen effekt. Når kl var 0245 sa jeg at jeg følte jeg måtte presse undersøkte jm meg igjen, 8 cm åpning..du må nok vente litt til sa hun men jeg tar vannet på neste ri. Ok sa jeg men jeg må presse. Hun tok vannet og sa oi her kommer han visst. Jeg presset på alt jeg maktet og så stod han der i åpningen og ventet på neste ri. Neste ri kom og der kom han ut med hodet og armen samtidig.(Akkurat som supermann, hehe)kl var da 0258. Hadde vanvittig mye fostervann, så det fosset ut i store mengder.

Det var min tredje fødsel, men også den verste. Det gikk veldig fort og ble derfor veldig intenst.

Måtte heldigvis ikke sy noe i det hele tatt. Så nå er vi hjemme og bare koser oss. Gutten spiser og sover veldig bra. Sover over 4t om natten og er bare snill.

Lykke til videre alle sammen. Jeg takker for meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan, gratulerer til deg da, trebarnsmoren!!

Slim, blod, armer og ben...joda det er sånn en fødsel er det, vi her inne som har født vet jo det så dette tåler vi!!!

Lykke til videre!

Skrevet

Gratulere så mye!!!! Jeg venter min nr 3, med termin 28 november. Min første fødsel tok 4 timer, nr 2 tok 2 og en halv time.. så jeg er spent. Enig i at raske intense fødsler er vonde!! Men de er fort unnagjort hehe..

Lykke til videre til deg også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...